Lubitz nije prvi: Koliko je dosad bilo sličnih slučajeva?

Svijet 26. ožu 201518:19 > 18:25
Facebook

Andreas Lubitz, kopilot zrakoplova njemačke zrakoplovne Germanwings na letu 4U9525, koji se u srijedu srušio u francuskim Alpama nije prvi pilot za kojega se pretpostavlja da je to namjerno učinio, piše agencija dpa navodeći još nekoliko sličnih slučajeva.

Francuski istražitelj izjavio je u četvrtak u Marseilleu da je po svemu sudeći kopilot Germanwingsa Andreas Lubitz namjerno srušio zrakoplov. Prema njegovim riječima, najlogičniji zaključak je da je on namjerno odbio otvoriti vrata pilotske kabine kapetanu koji je bezuspješno pokušavao ondje ući te da je namjerno srušio letjelicu. Prema njegovim riječima, ne postoje naznake da je Lubitz bio terorist.

Situacije u kojima su piloti namjerno srušili zrakoplov da bi počinio samoubojstvo vrlo su rijetki i vrlo ih je teško uvjerljivo dokazati, piše dpa.

Samoubojstvo je, primjerice, jedna od teorija koja se spominje u misteriju koji obavija nestanak zrakoplova Malaysian Airlines MH370. Zrakoplov je nestao prošle godine u ožujku na letu iz Kuala Lumpura prema Pekingu.

U studenome prošle godine u Namibiji se srušio zrakoplov Mozambique Airlinesa. Tada je poginulo 33 putnika, a istražitelji su zaključili da ga je namjerno srušio pilot koji je njime upravljao.

Dužnosnici američke službe za zračni prijevoz vjeruju da je 1999. kopilot u smrt namjerno odveo sebe i 217 putnika na letu 990 Egypt Aira. Pretpostavlja se da je namjerno srušio letjelicu u Atlantski ocean nakon polijetanja iz New Yorka. Egipatske vlasti oštro su zanijekale tu tvrdnju, uz objašnjenje da je nesreća posljedica mehaničkog kvara.

Dvije godine kasnije, 2001. u Indoneziji se srušio zrakoplov tvrtke Silk Air na liniji Džakarta – Singapur. Američki istražitelji i u ovom su slučaju izrazili sumnju da je nesreću namjerno prouzročio pilot. Tada su poginula 104 putnika, a u izvješću američkih istražitelja stoji da je pilot imao financijskih problema. Teoriju o samoubojstvu oštro su opovrgle indonezijske zrakoplovne vlasti.

1994. pilot zrakoplovne tvrtke Royal Maroc, koji je navodno imao ljubavnih problema, srušio je zrakoplov kojim je upravljao u gorju Atlas nedugo nakon polijetanja iz Agadira. To su ustanovili američki dužnosnici za zračni prijevoz, no udruga marokanskih pilota odbacila je rezultate njihova istraživanja. Tada je poginulo svih 44 putnika.