Dva mjeseca prije nego što je kopilot aviona Germanwingsa namjerno u francuskim Alpama oborio avion, pri čemu je poginulo 150 ljudi, nizozemski pilot Jan Cocheret je predvidio šta može da se dogodi u nekom avionu zbog sigurnosnog sistema zatvaranja vrata kokpita, a scenario je identičan prošlonedjeljnom.
Cocheret, koji leti za aviokompaniju Emirates, prije dva mjeseca je, u autorskom tekstu za publikaciju “Piloot en Vliegtuig” (Pilot i avion), doveo u pitanje novi sistem sigurnosti koji je uspostavljen u svim avionima poslije napada u SAD 11. rujna 2001. godine, prenose francuski mediji.
“Zahvaljujući ultrasigurnosnom sistemu zatvaranja vrata, više nije toliko teško da pilot preuzme potpunu kontrolu u kokpitu i ostavi svog kolegu van kabine. Dovoljno je da sačeka da njegov kolega ode do toaleta i da ga zauvijek ostavi ispred kokpita”, napisao je tada nizozemski pilot.
Cocheret je naglasio da je nepouzdano u potpunosti vjerovati svom kopilotu.
“Ponekad se ozbiljno zapitam tko sjedi pored mene u kokpitu…Možda mu se upravo nešto dogodilo u životu što ne može da preboli?”, istakao je on, dodavši da se nada da nikad neće naletjeti na zaključana vrata kokpita.
Nizozemslki pilot je u svom tekstu naveo i nekoliko slučajeva koji su se već dogodili, kao što je slučaj pilota “Etiopian Airlinesa” koji je skrenuo avion sa linije ka Ženevi, ili pak slučajevi drugih pilota za koje se vjeruje da su namjerno oborili avion u prošlosti.
Vrata pilotske kabine mogu se otvoriti jedino iznutra, a izvana samo uz pomoć sigurnosnog koda u slučaju da pilot izgubi svijest. Nažalost, moguće je promijeniti sigurnosni kod iznutra.