Susjedna država objavila rat lažnim recenzijama: Uvode kazne za prevarante u turizmu!

Svijet 27. ožu 202508:42 0 komentara
Lionel BONAVENTURE / AFP

Nove pravne regulacije u Italiji uvode se kako bi se smanjio broj lažnih, pogrešnih pa i zlonamjernih kritika i recenzija zahtijevajući dokaz o posjetu i zabranjujući nagrade za pozitivne komentare.

Alessandro Gilmozzi poznati je kuhar i predsjednik udruge Ambasciatori del Gusto (Ambasadori okusa) koja promovira kulinarsku izvrsnost u Italiji. Također je jedan od vodećih zagovornika borbe za suzbijanja lažnih recenzija hotela i restorana, koji se zalaže za strože propise i za potrošače i za tvrtke, prenosi Euronews.

Ocjenjivanje hrane koja ne postoji

“Netko je jednom napisao da je jeo panna cottu u mom restoranu”, rekao je vlasnik El Molina s dvije Michelinove zvjezdice za talijanski dnevnik La Repubblica, “ali ja nikada nisam napravio taj desert.”

Gilmozzi je otkrio da recenzent nikada nije bio u njegovom restoranu i da je jednostavno pogriješio. “Ali također možete napraviti štetu, čak i greškom”, rekao je kuhar.

Italija rješava problem pogrešnih i zlonamjernih recenzija novim pravilima koja zahtijevaju dokaz o posjetu i zabranjuju poticaje za pozitivne komentare.

Ministrica turizma najavila borbu

“Današnji dan označava važan korak za zaštitu našeg poslovanja”, rekla je Daniela Santanché, talijanska ministrica turizma, medijima prilikom predstavljanja zakona.

“Recenzije, koje će zahvaljujući ovoj regulatornoj intervenciji zapravo biti istinite, temeljne su za uspjeh tvrtki i za povjerenje potrošača i turista.”

Ali koliko je ovaj problem raširen diljem Italije i što se već poduzima u borbi protiv lažnih recenzija?

Ključ za zaštitu kupaca

Prema talijanskom ministarstvu poduzetništva, lažni ili manipulirani sadržaji utječu na  između šest i 30 posto prihoda poduzeća u sektoru ugostiteljstva i turizma.

“Kao i mnogi objekti u industriji, i mi smo se susreli s recenzijama koje ne odražavaju stvarno iskustvo ili su jasno pod utjecajem vanjskih čimbenika, poput nepoštene konkurencije ili očekivanja koja nisu u skladu s ponuđenom uslugom”, kaže Simona Lollini, direktorica u Palazzo di Varignana, hotelu nedaleko od Bologne.

“Iskrene i autentične recenzije bitne su ne samo kako bi se osigurala poštenost, već i kako bi se omogućilo našim budućim gostima da razumiju našu stvarnu poziciju i vrijednost iskustva koje nudimo.”

Forte Village na otoku Sardiniji kaže da je također dobio nepoštene i pogrešne kritike.

“Nažalost, postoji sve veći broj slučajeva koji se zatim pokažu kao lažne informacije od gostiju koji kao rezultat toga žele dobiti pogodnosti od hotela ili od ljudi koji nikada nisu odsjeli u objektu”, kažu u odmaralištu.

“Borba protiv lažnih recenzija ključna je za zaštitu potrošača i pružanje učinkovitih alata tvrtkama protiv nepoštene konkurencije.”

Nova pravila – lažne recenzije već su ilegalne

U siječnju je talijanska vlada predložila nacrt zakona za suzbijanje pogrešnih ili štetnih recenzija o hotelima, restoranima i turističkim atrakcijama u zemlji.

Lažne recenzije već su ilegalne u Italiji, ali zemlja pojačava svoje propise kako bi spriječila njihovo pisanje.

Zakon, koji tek treba odobriti parlament, zahtijevat će od svih koji žele napisati recenziju da pokažu dokaz svog posjeta – kao što je račun – i prilože osobnu iskaznicu.

Recenzije se moraju napisati unutar 15 dana od posjeta i moraju biti detaljne, transparentne i relevantne.

Plaćene i poticajne recenzije

Nacrt zakona zabranjuje praksu plaćenih ili poticajnih recenzija – kao što je nuđenje besplatnih usluga korisnicima u zamjenu za pozitivne ocjene – i prodaju sadržaja.

Također dopušta pravo na odgovor na komentare, a ustanove mogu zatražiti njihovo uklanjanje ako se smatraju lažnim ili obmanjujućim.

Tvrtke će moći tražiti da se uklone recenzije starije od dvije godine, kao i one koje više nisu relevantne (primjerice, komentar o hotelu koji nema lift koji je sada postavljen).

Još nije jasno kako će stranice za recenzije kao što su Booking.com i Tripadvisor uzeti u obzir nova pravila, kao što je zahtjev za dokazom o posjetu.

“Već dugo imamo uspostavljen sustav recenzija u kojem samo korisnici koji su rezervirali rezervaciju putem naše platforme mogu ostaviti recenziju, dok vlasnicima smještaja omogućujemo da odgovore na komentare koje ostave korisnici. Pratimo razvoj ovog zakona i kako se primjenjuje na nas,” Booking.com za Euronews Travel.

Ogromne kazne

Kazne za kršenje novih pravila navodno će biti između 5.000 i 10 milijuna eura.Golemi iznosi odražavaju frustracije ugostiteljskih poduzeća, koja kažu da su do sada lažni komentari prolazili nekažnjeno.

“Možda postoji neravnoteža između ‘prava/moći’ kupaca da ostavljaju negativne recenzije i ‘prava/moći’ tvrtke da se brani”, kaže Mauro Brasioli, voditelj komunikacije i distribucije za AG Hotels.

“Općenito, čini se da postoji određena lakoća u ostavljanju negativnih recenzija vjerojatno zato što nema rizika; nakon detaljnijeg pregleda, čak i kada se dokaže da je recenzija lažna, kupac ostaje nekažnjen (osim kompliciranih, dugotrajnih pravnih radnji), ali šteta našem imidžu, iako privremena, ostaje.”

Tko će odlučiti je li recenzija lažna ili ne, još nije jasno, ali odgovornost za provjeru sadržaja i izdavanje eventualnih kazni bit će dodijeljena talijanskom tijelu za zaštitu tržišnog natjecanja.

Tripadvisor – 2,7 milijuna lažnih recenzija

Stranica za rezervacije i recenzije putovanja, Tripadvisor, nedavno je objavila svoje godišnje izvješće o transparentnosti, koje pokazuje da je borba s lažnim recenzijama problem u cijelom svijetu, ne samo u talijanskom turističkom sektoru.

“Tripadvisor se nastavlja boriti protiv lažnih aktivnosti, uključujući lažne recenzije koje su osmišljene za manipuliranje ocjenama i rangiranjem poslovnih popisa”, napisala je tvrtka u svom izvješću.

“Kombinacijom napredne tehnologije, ljudske analize i angažmana zajednice, Tripadvisor je uspješno zaštitio putnike od 2,7 milijuna lažnih recenzija u 2024.”

Oko 9.000 tvrtki dobilo je upozorenje zbog sudjelovanja u poticajnim recenzijama – gdje tvrtke ‘podmićuju’ kupce ili ‘nagrađuju’ zaposlenike za pozitivne ocjene – dodaje se u izvješću.

360.000 uklonjenih recenzija bilo je povezano s programima poticaja zaposlenika, gdje tvrtke nude nagrade svom osoblju u zamjenu za pozitivne povratne informacije.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter Facebook | Instagram

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!