U brojkama: Kako je Živi zid "rasturio" na Facebooku

Vijesti 19. ruj 201614:28 > 14:41
Marko Prpic/PIXSELL

PoliticalData.eu objavio je kretanje uspjeha političkih stranaka na društvenim mrežama u razdoblju predizborne kampanje.

Istraživali su aktivnosti političkih stranaka na društvenim mrežama za vrijeme izvanrednih parlamentarnih izbora u Hrvatskoj 2016. godine, a rezultati pokazuju koliko se SDP nije uspio pomaknuti s razine već stečenog broja simpatizera i pratitelja, dok je HDZ uspio animirati publiku, premda je i dalje slabiji od SDP-a na društvenim mrežama, izuzev Facebooka.

Na omiljenoj mreži u Hrvatskoj, makar kad se govori o broju korisnika, u kritičnom je periodu najveći skok zabilježio Živi zid, koji je u odnosu na prošle izbore, kada je u Saboru završio jedino Ivan Vilibor Sinčić, umnogostručio svoje rezultate i osvojio osam mandata.

Political Data

Facebook

Iz njihove analiza proizlazi da je na Facebooku najviše napredovao Živi zid, koji je od kraja srpnja do sredine rujna pridobio 15.507 novih “likeova” što je više od kombiniranog uspjeha iduće četiri najuspješnije stranke: HDZ-a (9.557), Mosta (3.086), SDP-a (1.344) te Milana Bandića 365 (1.083)!

Živi zid je ujedno i nenadmašan po broju ljudi koji ih prati putem Facebooka, kojih je 16. rujna bilo čak 149.950. Sljedeći na listi, HDZ, jedva se kreće oko 40 posto tog dosega i istog je dana imao 61.879 pratitelja, skoro dvaput više od Mosta (32.679) i sporo rastućeg, ali nešto brojnijeg SDP-a (36.504).

Twitter

Twitter, koji po broju korisnika i utjecaju u Hrvatskoj zaostaje za Facebookom, daje prednost HDZ-u, koji je u promatranom razdoblju najviše rastao i to za 625 korisnika na 5.038, što je i dalje manje od SDP-ovih 6.766 korisnika, od čega su u kampanji pridobili tek 517. HNS je na Twitteru treći (rasli su za 258 korisnika na 2.106), a Živi zid četvrti, sa 130 novih korisnika i konečnih 1.118.

YouTube

Na YouTubeu je i dalje najuspješniji SDP sa trenutnih (prilično nedostižnih u kratkom roku) 2.152.786 pregleda, ali s vrlo malim rastom u vrijeme kampanje od samo 19.413 pregleda. Po tom je kriteriju puno uspješniji HDZ, koji je s 45.139 novih pregleda narastao na pola SDP-ovog uspjeha, odnosno na 1.110.570 korisnika, a slijedi Živi zid, koji je s više od 44 tisuće novih pregleda premašio ukupni rezultat HDZ-a i dosegnuo 1.543.354 pregleda.

Kako navode o sebi, Political Data je najveća europska baza podataka o aktivnostima političara i stranaka na društvenim mrežama, ali i u sferi njihovog financiranja. Sadrži profile više od dvjesto stranaka u Europi, ali i profile 1.126 političara i 88.302 donora te analizu više od 1.300 financijskih izjava političkih subjekata.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter|Facebook | Instagram.