Uzroci zbog kojih bi dječaci i djevojčice trebali polaziti zasebne škole, tumači Blažević, razlike su u kognitivnom razvoju dječaka i djevojčica, jer djevojčice brže sazrijevaju.
Takozvane jednospolne škole, odnosno zasebne škole za djevojčice ili dječake, daju bolje pedagoške rezultate od mješovitih škola, a djeluju u SAD-u i većini europskih država. U takvim školama djeca manje izostaju s nastave, postižu bolje rezultate, opuštenija su, manje je anoreksije i muških stereotipa, a postiže se normalnost u odnosu na suprotni spol. Ovako je prednosti zasebnih škola ili razreda koje odvojeno polaze dječaci i djevojčice opisala Vera Blažević, ravnateljica OŠ Ružičnjak, na jučer otvorenoj Međunarodnoj konferenciji “Obitelj i škola: Ključ odgoja za vrijednosti” u Zagrebu.
Dječaci uče drukčije od djevojčica?
Uzroci zbog kojih bi dječaci i djevojčice trebali polaziti zasebne škole, tumači Blažević, razlike su u kognitivnom razvoju dječaka i djevojčica, jer djevojčice brže sazrijevaju.
“Različita im je struktura i organizacija mozga. Dokazano je da dječaci uče drukčije od djevojčica, pa bi tome trebalo prilagoditi i kurikulum”,kaže Blažević, koja je prvu djevojačku školu u Hrvatskoj osnovala nakon što je godinama vodila školu u Buenos Airesu, piše Novi list.
“No, mješovite škole nisu jedina opcija, roditeljima treba dati pravo na izbor”, rekla je Blažević.
U pogledu jednospolnih škola pedagozi, međutim, imaju podijeljeno mišljenje. Zlatko Miliša, sociolog i pedagog zadarskog Sveučilišta, skeptičan je prema toj ideji.
“Jednospolne škole apsolutno nisu prioritet, ali ne bih ni odbacio tu inicijativu. Zašto recimo ravnateljica OŠ Ružičnjak ne dopusti vanjsko vrednovanje, ekspertizu neovisnih stručnjaka koji će neutralno, bez pretenzija, procijeniti rezultate takvog obrazovanja”, kaže Miliša. Kod upisa u takve škole, dodaje, osim roditelja trebalo bi i djecu pitati što žele.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.