Uprava tvrtke Cammeo, koja je nedavno poslovanje proširila i na Split, reagirala je otvorenim pismom zbog, kako navode, učestalih inspekcijskih nadzora i dvosmislenog tumačenja zakona nadležnih službi.
Otvoreno pismo koje potpisuje Vladimir Minovski, generalni direktor Cammea, prenosimo u cijelosti.
“Kao što Vam je poznato, Cammeo je lansirao novi poslovni model kojeg je transparentno predstavio javnosti. Poslovni model Cammeo partner posluje u okviru zakona, kao što to prilično neometano u četiri hrvatska grada radi i američka kompanija čije se poslovanje bazira na mobilnoj aplikaciji.
Nakon što smo pokrenuli poslovanje u Splitu, započelo je otvoreni i udruženi pritisak na rad Cammeovog partnera u Splitu. Naime, splitski su taksisti u suradnji s tamošnjim inspektorom za cestovni promet, g. Stipom Dedićem uspjeli nametnuti dvostruka pravila igre pa od početka rada traje neviđena hajka na Cammeove vozače, dok s druge strane nitko ne obavlja nadzor nad već spomenutom američkom kompanijom koja već nekoliko mjeseci radi u Splitu i pruža usluge na temelju sličnog modela kao što je Cammeo partner. Zbog toga je više nego opravdano pitanje Cammea o tome koliko i u kojoj mjeri država doista potiče liberalizaciju tržišta i zapošljavanje, odnosno, štiti li u ovome slučaju država interese jedne kompanije i tako neizravno potiče monopol.
U 13 dana skinuli tablice s 14 vozila
Tijekom 13 dana rada, inspekcija je u Splitu provodeći nadzor i tretirajući nas kao taksi-službu , Cammeu odredila kazne za skidanje registracijskih tablica s 14 vozila. 4 U tom periodu, provedeno je 15 inspekcijskih nadzora Inspektor Dedić, pogrešno tumačeći zakon, iz prometa tako uklanja Cammeova vozila na 7-15 dana, ovisno o njegovom osobnom raspoloženju u trenutku pisanja rješenja.
S druge strane, Uber u Splitu posluje već više od osam mjeseci, u floti imaju četiri puta više vozila, a nije im oduzeto niti jedno vozilo. Da je inspekcija kažnjavala Uber istom brzinom kao što kažnjava Cammeo, Uber bi u Splitu bio već odavno ukinut. Za provedbu inspekcijskog nadzora u domeni Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, zaposlenoj je 34 inspektora, a čak tri inspektora su u posljednjih nekoliko dana angažirana u Splitu, s očitom i jasnom namjerom obustavljanja rada Cammea.
S obzirom na to da su ti isti inspektori, između ostalog nadležni i za nadzor nad prijevozom putnika, tereta i opasnih tvari, sigurnost prometa na cestama, pružanja kolodvorskih usluga, održavanja, zaštite, rekonstrukcije i izgradnje cesta, radnog vremena mobilnih radnika i sl., na nivou cijele Splitsko-dalmatinske županije, zanima nas i je li moguće da se samo nad Cammeom vrši nadzor i da su sve druge tvrtke i pojedinci koji se bave djelatnosću povezanom s prometom i prijevozom u ovome trenutku potpuno zanemareni?
Inspektor javno prijeti?
U cijeloj toj priči posebno je tragikomično što g. Stipe Dedić javno istupa s prijetnjama koje upućuje Cammeu, ponašajući se kao lokalni šerif koji je iznad zakona, što nikako ne priliči jednom državnom službeniku. On je, naime, u intervjuu objavljenom 24. 11. ove godine u Slobodnoj Dalmaciji otvoreno najavio oduzimanje svih vozila Cammeu, dok je za Uber najavio novčane kazne? Kako je moguće da jedan inspektor otvoreno kaže da će u svojem radu provoditi zakon poput Mađarske koja je na državnoj razini zabranila korištenje Ubera. Je li moguće da u provođenju zakona vrijede dvostruka pravila? Strana tvrtka može raditi, a hrvatska tvrtka koja uredno uplaćuje sve poreze u hrvatski državni proračun, ne može raditi?! Je li doista moguće da državi smeta tvrtka koja u floti ima svega 30 vozila, zapošljava 75 djelatnika, uredno uplaćuje sve poreze i druga davanja u državni proračun i koja povrh svega građanima nudi pouzdan servis po prihvatljivoj cijeni, a ne smetaju im tvrtke koje poreze uplaćuju u proračun druge države i ne prijavljuju djelatnike? Zar je doista moguće da državi i gradu koji svoje gospodarstvo bazira na turizmu nije u interesu poboljšanje turističke ponude koje Cammeo s modelom Cammeo partner omogućava u Splitu?
Kada smo kao taksi-služba 2010. ušli na tržište Osijeka, u tom gradu bilo je samo 8 taksista. Danas u tom gradu posluje 68 taksi vozila, a u taksi-sektoru zaposleno je više od 115 ljudi. Od 68 vozila, 25 je Cammeovih, dok preostali broj pripada konkurentskim službama, što jasno govori o tome kako je Cammeo potaknuo i druge da se bave istom djelatnošću jer je za to postojao potencijal na osječkom tržištu. Uzmemo li u obzir činjenicu da je Osijek jedan od najugroženijih hrvatskih gradova kada je riječ o demografskom padu i visokoj nezaposlenosti, onda je više nego jasno što Cammeo svojim poslovanjem može donijeti hrvatskom gospodarstvu u cjelini. Potražnja za Cammeovim uslugama u Splitu je iznad svih očekivanja i realno je za očekivati da bi se u vrlo skorom roku mogla otvoriti nova radna mjesta. Naravno, kada se ne bismo suočavali s preprekama s kojima se trenutno suočavamo.
Na temelju svega iznesenog, možemo zaključiti da je država pred Uberom nemoćna i da je naprosto pokleknula pod pritiskom američkog kapitala kao i da se ovakvim postupcima štiti monopol i zaustavlja proces liberalizacije.
Gradonačelnik nezainteresiran za slučaj
Ujedno bismo željeli podsjetiti da je Cammeo prije početka rada u Splitu zatražio sastanak kod gradonačelnika Baldasara, kako bismo mu predstavili naš poslovni model. No, gradonačelnik nije pokazao apsolutno nikakav interes. S druge strane, pomoćnik ministra mora, prometa i infrastrukture, g. Mario Madunić, nas je primio na sastanak kako bi pokušao urediti stanje na hrvatskom prijevozničkom tržištu. Spremni smo za nastavak komunikacije i s ministarstvom i s nadležnim službama. Na raspolaganju smo im za sudjelovanje u svakoj radnoj skupini koja će pridonijeti liberalizaciji tržišta, boljim uvjetima rada i stvaranjem mogućnosti za nova zapošljavanja kako u našoj tvrtki tako i u drugim tvrtkama koje pružaju slične usluge poput naše.
Cammeo posluje u skladu sa zakonom. Ako u provedbi modela Cammeo partner kršimo zakon, onda ga na isti način krši i Uber. No, nad Uberom se inspekcijski nadzor provodi selektivno, a nad Cammeom sustavno i pod stalnim pritiskom.
Ovim pismo Cammeo grupa traži javni odgovor nadležnih tijela zašto se zakon dvostruko tumači i zašto inspekcijskom nadzoru podliježe samo Cammeo, ali ne i Uber? Zašto je američka kompanija bolja od hrvatske kompanije i je li u pitanju utjecaj novca jednostavno prevelik? Zar je 825 djelatnika koliko je ukupno zaposleno u Cammeo grupi zanemariv broj za državu koja svakim danom bilježi porast nezaposlenosti? U protekloj godini u državni proračun smo uplatili više od 21 milijuna kuna, što zajedno nisu uplatili Uber i sva taksi-udruženja u Hrvatskoj .
Subjektivni pristup nadležnih službi
Ako je Republici Hrvatskoj i činovnicima poput g. Stipe Dedića u interesu da 75 zaposlenih djelatnika u splitskoj tvrtki koja je nositelj modela Cammeo partnera, dobije otkaz i izgubi priliku da pošteno zaradi za život, onda ljubazno molimo i g. Dedića i sve nadležne službe da to kažu javno i glasno i mi ćemo sukladno tome, prestati s radom u Splitu, parkirati vozila ispred zgrade Ministarstva mora, prometa i infrastrukture u Zagrebu i javno uručiti otkaze o radu 75 djelatnika. Ako država zabrani rad Ubera, Cammeo će istog trena zaustaviti rad po modelu Cammeo partner te će poštivati odluku države.
Kao što smo nekoliko puta naglasili, želimo poslovati u skladu sa zakonom. Imamo znanje i resurse za upravljanje kompanijom koja će pridonijeti boljoj kvaliteti života građana i turista, a istovremeno omogućiti stabilna primanja za čak tisuću novih djelatnika. No, postupci pojedinaca poput g. Dedića, pritisak i hajka kojem smo izloženi već dva tjedna, subjektivni pristup nadležnih službi i neprofesionalnost državnih službenika naprosto nas sprječavaju u obavljanju djelatnosti za koju smo u Splitu registrirani.”
Reakcija iz Ubera
“Diljem svijeta Uberova aplikacija spaja korisnike koji vole pouzdanost usluge i jednostavnost opcije naručivanja vozila s provjerenim partnerima-vozačima.
Uberovi partneri-vozači posluju sukladno svim zakonima Republike Hrvatske, te su porezni obveznici Hrvatske gdje plaćaju sav porez na puni iznos svake vožnje. Naši partneri-vozači također su predmet raznih inspekcija i nadzora, kao i naša tvrtka, međutim, ne vršimo pritisak na druge, nego nastojimo zajedno nadograditi postojeću uslugu mobilnosti u gradovima u kojima smo prisutni. Konkurencijom na tržištu povećava se kvaliteta usluge, a slijedom toga raste razina zadovoljstva korisnika.
Smatramo kako je potrebno što prije modernizirati regulativu sukladno preporukama Europske komisije koja zagovara razvoj ekonomije dijeljenja i novih poslovnih modela poput Ubera.
Na tom predmetu surađujemo s predstavnicima iz više ministarstva.
Istovremeno, naši partneri-vozači doprinose razvoju hrvatskog turizma, jednom od najvažnijih gospodarskih pokretača u zemlji, a tu su prednost prepoznali i brojni turisti koji kroz godinu posjećuju Hrvatsku. U Hrvatskoj su do sada posjetitelji iz više od 70 zemalja odabrali Uber kao siguran i pouzdan način kretanja po gradu”, priopćeno je iz Ubera.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.