Nakon 26 godina gradnje, brza cesta Solin-Klis u nedjelju je u punom profilu puštena u promet, a zadnjih 4,5 kilometara koštalo je 250 milijuna kuna.
Ta se cesta počela graditi još prije 26 godina, a u nekoliko je navrata gradnja bila prekidana. Nekoliko je godina bilo potrebno da se taj projekt ponovno pokrene, pa je 1999. godine bio izgrađen istočni dio ceste.
Iako su investitori još 2008. godine najavljivali da će brza cesta Solin-Klis biti ubrzo gotova, to se dogodilo tek danas, nakon čega je svečano puštena u promet.
Riječ je o cesti koja je iznimno važna za grad Split i okolicu, jer ga spaja sa Zagorom i autocestom. Osim toga, spaja autocestu A1 kod Dugopolja s jadranskom turističkom cestom D8 i Splitom kao najvećim jadranskim središtem. Cesta ima tri tunela i devet nadvožnjaka. Očekuje se da će smanjiti gužve koje se ljeti stvaraju zbog dolaska domaćih i stranih turista na obalu.
Ovoga ljeta je na istoj cesti otvoreno nekoliko poddionica brze ceste, nakon čega su se pravi radovi poprilično “zahuktali”.
Cesta se počela graditi prije Domovinskog rata, tijekom kojega su radovi bili obustavljeni, a zatim je proces završetka ceste usporila i gospodarska kriza te poslovni problemi izvođača radova, splitske tvrtke “Konstruktor”.
Hrvatske ceste su dale nalog poduzeću Hidroelektra-niskogradnja, koja je s Konstruktorom bila u poslovnoj udruzi, da preuzme nedovršene poslove, a kako “Konstruktor” nije htio napustiti gradilište, to se riješilo tek sudskim putem.
Brza cesta Solin-Klis je izgrađena na teškom brdsko-planinskom terenu, pa čak 70 posto njene dionice čine objekti zbog kojih je cijena gradnje i opremanja prometnice po kilometru bila oko 55 milijuna kuna.