Dubravko Lepušić, ginekolog, liječnik u bolnici Sestara milosrdnica uporno se suprotstavlja svima koji bi iz moralnih, kvazimedicinskih i ideoloških razloga htjeli uvesti zabranu pobačaja.
‘Abortus je najgora varijanta’, kaže Lepušić i dodaje, ‘ali događa se. Život je takav. Nema najsigurnije kontracepcije, ali ljudima treba omogućiti pristup medicinskim servisima’.
On ga kao liječnik u zagrebačkoj bolnici Sestara milosrdnica izvodi jer smatra da mu je to obaveza i da nema pravo kao liječnik stavljati svoje osobne stavove ispred medicinskih. Ne pristaje na priču o prizivu savjesti liječnika jer misli da liječnici postoje kako bi pomagali ljudima, a ne nametali im svoje stavove i mišljenja.
‘Što ako je liječnik i član Jehovinih svjedoka? Hoće li tada odlučiti uskratiti transfuziju kojom nekome može spasiti život? S kojim razlogom, kojim objašnjenjem’, govori Lepušić za Jutarnji list.
‘Užasna je stvar tjerati ljude da liječničku uslugu moraju dobivati u ilegalnosti’, govori Lepušić te dodaje kako se žene time guraju u situacije koje mogu biti opasne po život.
‘Ljudi često upadnu u zamke zbog neznanja, pa tako i zauzimaju stavove. Udruge koje bi zabranile slobodno odlučivanje žene i pobačaj na zahtjev uvijek kao argument guraju tvrdnju da je abortus usmjeren protiv nerođene osobe jer da ona predstavlja život. Pitanje početka života nije riješila ni politika, ni religija, ni medicina – kaže Lepušić o tome.
‘Naravno da su se udruge odlučile ponuditi svoje tumačenje, no to tumačenje stvarno ne može biti prihvaćeno tek tako, zato što su oni odlučili, kada ga nije uspjelo donijeti ni 70 milijuna Nijemaca, 50 milijuna Talijana, nitko. A sada bismo mi morali biti ti koji će odrediti kada počinje život i uvesti, uz Maltu, jedini zabranu u Europi’, govori ginekolog.
‘Plod ne može ni teoretski preživjeti ispod 23. tjedna jer nema pluća, nema organe’, opisuje i nudi znanost kao najsnažniji argument svojih stavova.
‘Posteljica se formira tek nakon 12. tjedna trudnoće. Kako ćemo onda govoriti o fizičkom opstanku nečega što ne postoji, a kamoli o osobnosti? Pritom, zahtijevati od nekoga da rodi, pa čak i malformirano dijete, takvo je zadiranje u privatnost da je to jednostavno, neprihvatljivo’ govori Lepušić.