"Budući da nisu sami ministri dali ostavku, oni formalno ostaju ministri dok god imaju povjerenje Hrvatskog sabora. Naravno da to de facto ne znači puno jer čim nemaju povjerenje premijera, nemaju što raditi u Vladi", tumači ustavna stručnjakinja Sanja Barić, koja ne vjeruje da bi premijer išao u ovaj manevar da nije osigurao 76 glasova u Saboru.
Počela su tumačenja Ustava i Zakona o Vladi može li premijer smijeniti ministre bez Sabora, i to ne samo duhom, nego i slovom zakona. Jasno se govori da je Sabor nužan i neminovan pri imenovanju, ali kao da nije dovoljno jasno kakva je procedura pri razrješenju.
Ustavna stručnjakinja Sanja Barić na svojem je Facebooku profilu iznijela tumačenje da smijenjeni ministri “budući da nisu sami dali ostavku, formalno ostaju ministri dok god imaju povjerenje Hrvatskog sabora. Naravno da to de facto ne znači puno jer čim nemaju povjerenje premijera, nemaju što raditi u Vladi”.
Nadalje, smatra Barić, “samo razrješenje ne treba potpis predsjednika Hrvatskog sabora, ali formalno samo razrješenje nije perfektuirano dok se ne imenuje novi ministar ili ministrica na njegovo mjesto. Ono što će se dogoditi jest da se zapravo istovremeno glasa o imenovanju novih ministara (a što ima snagu i glasanja o razrješenju) i s time će se pokazati ima li se ili nema 76 glasova”.
Barić napominje da “ne vjeruje da bi se išlo u ovaj manevar da nije osigurao 76 glasova u Saboru za imenovanje novih”.
Naposlijetku, “predsjednik Hrvatskog sabora supotpisuje samo imenovanje, ali taj supotpis je obavezan kao potvrda da je doista glasalo ZA minimalno 76 zastupnika (dakle, ne može odbiti potpisati imenovanje ako je ono izglasano u Saboru)”, zaključuje Barić.
Sve o daljnjem razvoju događaja čitajte OVDJE.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.