Incidenti koji su se dogodili ondje posljednjih par mjeseci će zasigurno zanimati europske kontrolore koji uskoro stižu.
Ulazak u Schengen nije samo pitanje politike, to je i tehničko pitanje. Ako nam granice, aerodromi i luke ne budu potpuno nepropusni kako bi branili vanjske granice EU-a, ulazak u Schengen mogao bi se prolongirati.
Cijeli je proces prilagodbe pravilima Schengena u fotofinišu. Od 120 milijuna eura, koliko nam je bilo dostupno za osiguravanje učinkovita nadzora vanjskih granica Hrvatske, ujedno vanjskih granica EU-a, iskorišteno je 119 milijuna. Obnavljane su policijske postaje u pograničnim mjestima, kupljeni specijalni autobusi, policijski helikopteri, radari, skeneri, kamere, plovila, automobili…
Za nešto više od mjesec dana stižu europski stručnjaci odgovorni za nadzor provedbe Schengena. To će možda biti posljednja i ključna provjera prije nego što daju zeleno svjetlo.
Prošle godine izdali su 98 preporuka, od kojih smo većinu ispravili. No, kako neslužbeno doznaje Tportal iz izvora bliskih EU, u fokusu će biti sigurnost u zračnim lukama, posebice u zadarskoj, koja je ranije najlošije prolazila.
Pod povećalom je i najveća hrvatska međunarodna zračna luka, ona u Zagrebu. Iako je riječ o novoj zgradi, tehnikalije nisu bile u startu prilagođene strogim pravilima igre za Schengen. Dio njih još nije uklonjen, pa se može pretpostaviti da će prije studenog na ho-ruk krpati segmente koji nisu u skladu s pravilima. Riječ je uglavnom o relativno malim tehničkim zahvatima koji se mogu realizirati za tjedan-dva. Stoga je nerazumljivo zašto to dosad nije riješeno.
Incidenti koji su se dogodili ondje posljednjih par mjeseci će zasigurno zanimati europske kontrolore koji uskoro stižu. Podsjetimo, riječ je o putniku koji je kasneći na let uspio otvoriti vrata pomoću tipke za slučaj opasnosti i trčati po pisti, zaustaviti vozilo koje prevozi prtljagu, ukrcati se uz odobrenje vozača i doći do aviona. Ukrcaj mu je, naravno, dozvoljen.
Ljetos je i drugi sigurnosni propust dospio u medije. Pijani vozač Ubera uletio je na pistu, i to preko rampe za prolaz tehničkih vozila, poput cisterni za gorivo za zrakoplove. Vozila na toj rampi trebala bi biti detaljno pregledavana.