"Srpski odgovor na Uber", aplikacija Car Go, od 1. listopada može se koristiti i u Zagrebu.
Sve što trebate napraviti jest instalirati Car Go na svoje pametne telefone, registrirati se i na lokaciju na kojoj se nalaze naručiti automobil. Plaća se također, baš kao i kad je riječ o Uberu, putem internetskog bankarstva, a gotovo potpuno identičan joj je i način funkcioniranja. Pri naručivanju vožnje na ekranima telefona pojavi se fotografija vozača koji će doći po onog tko vožnju naručuje te njegove registarske pločice, a na mapi grada može se pratiti točna mu lokacija kako bi korisnik aplikacije znao gdje se njegov vozač trenutačno nalazi i koliko mu treba da dođe do njega, piše Večernji list.
Car Go je za svoju najavnu vožnju u hrvatskoj metropoli odlučio tek snimiti video sa saborskim zastupnikom Ivanom Pernarom i postaviti ga na YouTube. “Za razliku od Ubera, kod kojeg 25 posto cijene vožnje ide korporaciji, a ostatak dobiva vozač, kod nas će onima koji odrađuju posao na terenu ići 80 posto zarade, a posebno ćemo stimulirati one koji će imati veći broj vožnji pa će njima ići 85 posto od cijene vožnje”, objasnili su iz Car Goa pa dodali da se kod njih neće naplaćivati ni čekanje vozila. Ili, drugim riječima, naručenim će se vozilom moći i u šoping, a vozač će, bez dodatne naplate, čekati ispred trgovine koliko treba.
“Prosto k’o pasulj”, reklamira se u Srbiji aplikacija, preko koje se, ovisno o količini putnika i prtljage, mogu naručiti i dvije kategorije vozila, Mini i Eco. U Zagrebu će za sada biti dostupna samo Mini kategorija, što zapravo znači da će se moći voziti u “standardnim” automobilima. Ono čime se u Car Gou posebno ponose jest činjenica da će biti, barem tako tvrde, jeftiniji od Ubera. “Start će biti šest kuna, svaki kilometar tri, a ispadne li korisniku vožnja skuplja od one s Uberom, vratit ćemo mu novac”, obećajvau u Car Gou, gdje su se potrudili i da hrvatska i srpska aplikacija budu kompatibilne, pa svatko tko iz Zagreba na izlet ode u Beograd ili obrnuto, bez problema može naručiti svojeg vozača i u drugom gradu. A samo u prvoj godini poslovanja, pohvalili su se u Car Gou, koji je kao startup u Beogradu krenuo 2015., “odradili” su više od 15 tisuća vožnji.
Hoće li i u Hrvatskoj, tek će se vidjeti jer posao bi im mogli otežati taksisti. “Sve što je zakonita konkurencija, mi ćemo podržati, ali ako je u suprotnosti sa zakonom, naravno da ćemo se protiv toga buniti”, rekao je Božo Miletić, predsjednik Udruženja obrtnika autotaksi prijevoznika pri Hrvatskoj obrtničkoj komori, pa dodao da uspješnost nove aplikacije ne bi prognozirao. S Car Goom je upoznat, ali tek kad se objave uvjeti po kojima se zapošljavaju vozači o cijelom će projektu moći reći više. “U skladu s presudama prekršajnih sudova ni Uber, pa onda ni druge slične aplikacije koje nemaju licencirane vozače nisu zakonite”, istaknuo je Miletić.
I dok taksistima aplikacija nije po volji, u njezinu dolasku nikakav problem ne vidi HNS-ovac Tomislav Stojak, čija stranka i u Saboru podržava rad Ubera. “Dolazak nekoga tko kod nas vidi svoj poslovni interes nešto je što grad mora poticati. Sjajna je stvar ako netko želi biti konkurencija taksistima i Uberu jer to samo znači da će Zagrepčani sveukupno imati kvalitetniju uslugu i nižu cijenu, budući da će se svi za njih boriti”, rekao je Stojak, koji ni u Uberu ne vidi problem jer “ljudi koji rade za tvrtke partnere Ubera zarađuju, isplaćuju si plaće, a država od tvrtki najnormalnije dobije porez”. Ipak, kako je objasnio, na državi je još da zakonski regulira tržište, da ga legalizira u skladu s europskim principima te da otvori mogućnost svima da sudjeluju na tom tržištu. Oni koji su dosad skinuli aplikaciju, prijavili su već određene smetnje u radu, ali oni koji su se vozili, uslugom su, recenzirali su na stranici aplikacije, zadovoljni, piše Večernji list.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.