Prema zamisli tima ministrice obrazovanja Blaženke Divjak, od iduće školske godine u više razrede osnovnih škola, kao i u sve razrede gimnazija, trebao bi biti uveden novi kurikulum iz predmeta informatika. Od nove školske godine kurikulum bi se primjenjivao i u svim gimnazijama.
Odluka o donošenju novog kurikuluma ne spominje, međutim, strukovne škole koje pohađa više od 100.000 učenika.
Dok su učenici na školskim praznicima, profesori informatike već se pripremaju za sljedeću školsku godinu. Uvođenjem novog kurikuluma u osnovne i srednje škole, taj predmet postat će obvezan za učenike 5. i 6. razreda te izborni za one sedmih i osmih, što dosad nije bio slučaj. Kasnije će informatika biti izborna i za đake u prva četiri razreda. Kako će to funkcionirati u praksi?
“Vi već u jednoj generaciji koja je istovremeno slušala sve predmete imate različita znanja, a kako tek s onima koji nisu slušali četiri godine, a sad trebaju s onima koji jesu. Ja imam neko predviđanje da bi netko morao biti zanemaren. S jedne strane oni koji su učili prije pa će morati usporiti svoj razvoj, a s druge strane oni koji tek počinju učiti”, smatra Nikola Baketa iz Instituta za društvena istraživanja.
U srednjim školama, odnosno gimnazijama, informatika je bila obvezna samo u prvim razredima. Novim kurikulum-om stvorit će se uvjeti da ona postane izborni predmet od drugog do četvrtog razreda. U jednoj zagrebačkoj gimnaziji, edukaciju nisu čekali, već su se sami upoznali s brojnim digitalnim alatima.
Aplikacije su besplatne, a način na koji sustav funkcionira poprilično je jednostavan.
Strukovne škole se u novom kurikulumu ne spominju. One imaju tristo različitih programa i njihova analiza će potrajati.
“Ono što je problem, ako sam ja dobro shvatio, je više administrativni. Oni zapravo trebaju naći sve papire prema kojima je uvođeni predmeti računarstva ili informatike te njih staviti izvan upotrebe i provesti novi program za strukovne škole”, objašnjava Nikola Baketa iz Instituta za društvena istraživanja.
Edukacije nastavnika trajat će kroz cijelu 2018. godinu, a obuhvaćaju 1300 nastavnika. Cilj je upoznati ih s digitalnim alatima, e-Društvom, informacijskom sigurnošću.
Sve to trebalo bi unaprijediti nastavu informatike i omogućiti nastavnicima da pripreme sadržaje u skladu s novim programom.