Iako je tek drugi dan mjeseca ožujka, pripreme za turističku sezonu već su u tijeku. O tome kako se Hrvatska priprema za dolazak turista te koji su noviteti u turizmu u emisiji Novi dan razgovarali smo s ministrom turizma Darkom Lorencinom.
Ministar Lorencin objasnio je kako su obišli sve ključne turističke sajmove, još je preostao samo sajam u Berlinu. “Bilježimo umjereni porast, a na nekim tržištima i veći porast”, rekao je Lorencin.
Komentirao je i navode iz Bloomberga da zbog krize u Grčkoj, Egiptu i Turskoj, Hrvatska može privući više gostiju nego 2014. “Upravo oko tog teksta se ne slažem i kako je prenesen. Ne rukovodimo se time. Mi se rukovodimo onime što sami možemo napraviti. Stanje na tržištima varira. Hrvatska ima puno više konkurentskih prednosti, barem jednu pred ostalima, a to je proizvod”, naglasio je Lorencin.
“Svaka prethodna godina čini temelj za komercijalnu strategiju za sljedeću godinu. Ono u čemu nemamo utjecaja su komercijalni uvjeti koji su bitan uvjet na tržištu. Nadam se da će hotelske kuće izvući neke pouke”, rekao je Lorencin.
Lorencin je također objasnio koje su hrvatske karakteristike turizma. “Glavni proizvod za američko tržište su kulturna baština, prirodne ljepote i gastronomija pa aktivni odmor. Amerikanci putuju, ostaju 2,8 dana na jednoj destinaciji. Dubrovnik, Split, Plitvička jezera, Zagreb i Istra ih privlače”, istaknuo je Lorencin.
Napomenuo je i kako je elitni turizam samo dio turističkog kolača. “To je vrlo bitan, ali u apsulutnim brojkama on ne nosi veći dio. Elitne destinacije su Dubrovnik, Rovinj, Split i Hvar. To su destinacije gdje elitni turizam ima dobar temelj”, rekao je Lorencin.
Ministar je objasnio i kako se Hrvatska profilira kao destinacija s četiri zvjezdice. “Turizam mora biti integriran u destinacije i u život. Veliki broj naših građana je uključen u turizam. Trebaju se istaknuti posebnosti, ključni proizvodi, tako želimo dalje razvijati turizam”, dodao je Lorencin.
Prije malo manje od mjesec dana je predstavljen novi slogan, Hrvatska puna života koji je izazvao mnoge reakcija, ponajviše onih kako jasno ne objašnjava karakteristike hrvatskog turizma. “Hrvatska je zemlja koja na malom prostoru ima puno različitosti. Turizam prodaje doživljaj, a u tome čak prednjače kontinentalne destinacije jer nude nešto novo i neobično. Turist koji ne posjeti Hrvatsku, njegova je percepcija dolje lijevo, turist kad ode iz Hrvatske, njegov je doživljaj gore desno – taj nesrazmjer želimo prevladati. Želimo da ljudi znaju da je Hrvatska prelijepa zemlja koja odiše poviješću. Svi naši gradovi su nasljeni i u njima se odvija život i to je jedna od atrakcija. Hrvatska je u cjelini po percepciji turista predivna. Slogan smo testirali na osam naših glavnih tržišta i ovaj slogan najviše odražava Hrvatsku”, objasno je Lorencin te dodao kako kampanja počinje 1. rujna za narednu godinu.
Najavljen je projekt kategorizacije hrvatskih plaža. “Destinacije se moraju profilirati i tematizirati. Na primjer, Zrće koje se profilira kao party destinacija. I pomaci se tamo vide – sve djelatnosti se moraju raditi nemoetano. Sunce i more su naš glavni proizvod čiji je glavni proizvod plaža i to je nisko ocijenjeno od strane turista, i na tome trebamo raditi”, rekao je Lorencin dodajući kako će se kategorizirati party plaže, plaže namjenjene obiteljima jer obitelj predstavlja veliku ciljanu skupinu. Zatim, plaže za umirovljenike. To će određivati lokalna samoupava. Nema zapreka za naturizam, već da se radi o oprtunitetu tržišta. Na Krku se razvija takav turizam”, rekao je Lorencin.
Prošle je godine prihod od turizma bio 7 milijardi eura. “Ove godine se očekuje prihod 7,4, odnosno blizu 7,5. Hvatamo 2008. Imamo puno novih investicija na koje ćemo potrošiti pola milijardi eura što utječe na kvalitetu”, zaključio je Lorencin.