S obzirom na to da uskoro kreće blagdanska šoping groznica, iz udruge Potrošački forum upozorili su na "zamke" trgovaca kako nakon kupnje ne biste požalili.
Namirnice, dekoracije, odjeća za svečana okupljanja i darovi očekivano će i ovoga prosinca opteretiti kućne budžete. Kako zbog kupnje ijedne od tih stavki ne biste požalili, iz udruge “Potrošački forum” upozoravaju na “zamke” trgovaca koje se u blagdanskim gužvama previde.
Najprije, ako je riječ o kupnji osobnih predmeta (ne poklona), valja izbjeći zamku predblagdanskih “velikih sniženja” koja već “vrište” iz izloga, imajući na umu da ona najveća kreću nakon Božića – 27. prosinca. “Tu treba istaknuti i da se sezonska sniženja zakonski smiju oglašavati 60 dana, ali ako nakon toga trgovac više nema istaknut natpis sezonsko sniženje, on i dalje smije prodavati tu robu po sniženoj cijeni u svojoj poslovnici do isteka zaliha, piše Glas Slavonije.
Također, tijekom blagdanske kupnje ne treba kupovati stihijski, posebice ne bez isprobavanja odjeće ili obuće, jer kasniju reklamaciju proizvoda koji nema materijalni nedostatak trgovac zakonski nije dužan uvažiti. Isto tako, trgovac ne smije ni odbiti reklamaciju proizvoda koji ima materijalni nedostatak, ako uz proizvod nije predana originalna ambalaža ili ako je kupljen po sniženoj cijeni. Tako bi u slučaju kupnje za sebe ili kupovanja darova trebalo sačuvati račun kao dokaz kupnje u slučaju da se proizvod reklamira zbog nedostatka.
Prilikom kupovanja preko interneta kupac ima pravo u roku od 14 (kalendarskih) dana od dana kada je zaprimio proizvod predomisliti se i pisanim putem raskinuti ugovor bez objašnjenja, vratiti proizvod trgovcu i ostvariti pravo na povrat cjelokupnog plaćenog iznosa”, kaže Dunja Mak, pravnica u Savjetovalištu za potrošače u Osijeku.
Upozorava se i na to da su američki filmovi stvorili dojam u populaciji kako je najnormalnije božićni poklon zamijeniti za bilo što drugo u trgovini u kojoj je kupljen. I to bez računa. Iz “Potrošačkog foruma” pojašnjavaju kako praksa kod nas u mnogim slučajevima nije takva.
“Najveći broj trgovaca zbog dobre reputacije prihvatit će zamjenu odjeće i obuće za veći ili manji broj, i to samo uz predočenje računa. No, to je to. Kod nas je obvezna zamjena proizvoda ili povrat novca samo ako proizvod ima materijalni nedostatak (grešku, kvar). U tom smislu valja znati da određeni broj trgovaca neće zamijeniti igračku ako nije u skladu s dobi djeteta koje ju je dobilo na dar, kao ni kućanski uređaj koji je ispravan, ali je darivanoj osobi ‘duplikat‘ ili ‘nepotreban‘, jer ih na to ne obvezuje ni jedna zakonska odredba”, objašnjava Mak.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.