Finski i danski veleposlanici za N1 govorili o brodogradnji u njihovim zemljama

Vijesti 28. ožu 201920:46 > 20:54
N1

Kriza u Uljaniku sa sobom povlači i pitanje što će biti biti s hrvatskom brodogradnjom i Finska i Danska su pomorske zemlje, s dugom tradicijom brodogradnje.

Poznata finska kompanija Viking Line, u svojoj floti ima dva velika kruzera izgrađena u Splitu. Kako su te dvije zemlje, svaka s nešto više od 5 milijuna ljudi, riješile probleme s brodogradnjom? O tome su za N1 govorili finski veleposlanik u Hrvatskoj Risto Piipponen te danski veleposlanik u Hrvatskoj Christian Thorning.

“Naše priče su različite. Hrvatska tradicija brodogradnje seže u prošlost nekih 160 godina, mi ju imamo još dulje. Svijet se mijenja, što znači da se često industrije u različitim zemljama susreću s identičnim problemima. Ovo što se danas događa u Hrvatskoj su finska brodogradilišta već iskusila. Neka najveća brodogradilišta prodana su Južnokorejcima, no to nije dobro ispalo. Prije nekoliko godina finska vlada je kupila manjinski dio s namjerom da ga zadrži dok ga ne bude mogla prodati. Istovremeno, veliko njemačko brodogradilište Meyer postalo je većinski dioničar. Mi sada imamo industriju koja izuzetno dobro posluje.

Naprosto se morate pobrinuti da ste najbolji na svijetu”, rekao je Piipponen.

Danska je pak svoju brodogradnju razvijala stoljećima, još od Vikinga.

“Najprije moram reći da je situacija u kojoj su se našli radnici brodogradilišta u Hrvatskoj i njihove obitelji jako uznemirujuća i turobna. Suosjećam s njima i sumnjam da mogu reći nešto o našem razvoju što bi im bilo utješno u ovoj situaciji.

Ipak, Danska također ima dugu tradiciju brodogradnje, još od vremena Vikinga, I razvijali smo ju kroz stoljeća. No prije dvadesetak godina zaključili smo da brodogradilišta u Danskoj više nisu održiva. Posljednje smo zatvorili prije desetak godina I danas u Danskoj više nema brodogradilišta.

To je bio dugotrajan proces gdje smo uzeli u obzir mnoge faktore. Vrlo je važno da počnete razmišljati o tome što ćete učiniti nakon zatvaranja. Imao sam priliku prošlog ljeta posjetiti posljednje brodogradilište koje smo zatvorili prije 10 godina. Transformiralo se u nešto posve drugačije. Sada se grade velike offshore vjetrenjače u halama gdje su se prije gradile turbine. Istovremeno su počeli surađivati sa sveučilištima I istraživačkim institutima I počeli se baviti robotikom I digitalnim tehnologijama. Ukratko, sada je tamo zaposleno više ljudi nego što je bilo u vrijeme kada su se tamo gradili brodovi. U deset godina su se potpuno transformirali”, rekao je Thorning.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram