Najava predsjedničine kampanje bila je loša, najbolju je napravio Miroslav Škoro

Vijesti 03. lis 201909:00 > 09:39
N1

Komentirajući službenu objavu kampanje i način komunikacije predsjednice Kolinde Grabar- Kitarović, komunikacijska stručnjakinja Ankica Mamić u Novom Danu istaknula je da je jasno uočljiv nedostatak žara koji je predsjednica imala prije pet godina, kada je kretala po prvi mandat.

Je li predsjednica na pravi način objavila kandidaturu?

“Stil, način i mjesto uvijek su važni kada se ulazi u drugi mandat. U svakoj kampanji nađe se i nešto dobro i nešto loše, ali jučer nisam našla nešto što je dobro napravljeno. Objava kandidature se odgađala iz nejasnih razloga, iako je na obljetnici Oluje u Kninu predsjednica rekla da će biti tu još pet godina na predsjedničkoj poziciji. Očekivali smo da će jučer reći nešto novo, očekivali smo neke dvije-tri nove poruke, bar dva razloga zašto zaslužuje novi mandat. Ljudi koji su s njom radili napisali su spisak stvari koje oni misle da je Grabar-Kitarović dobro napravila. Ona je jučer bila potpuno nespontana i neuvjerljiva, režija i seting napravljeni su jako loše, naručeni aplauzi kasnili su po par sekundi… Svakom i najneupućenim promatraču bilo jasno da je to jako loše režirana predstava”, kazala je Ankica Mamić

VEZANA VIJEST

“Jučer je glavna vijest bila da su novinarima podijelil predsjedničin govor s didaskalijama. Svi političari imaju pripremljene govore s didaskalijama, nije to novost. Iako tehnički propust, to je postala najprihvaćenija poruka s jučerašnjeg ogađanja. Pozvano je pedesetak novinara koji nisu mogli postavljati pitanja. Ako idete u jednosmjernu komunikaciju, onda ne pozivate na javno obraćanje, nego snimite poruku kao što je uradio Miroslav Škoro. Ne znam kome je jučer to obraćanje bilo upućeno, a prva je stvar u komunikaciji definirati kome se obraćate. Jučerašnja objava kandidature nije bila improvizacija, trud je uložen, dvorana je brendirana, a kažu da je ovo privremeni brending. Što će sada, raditi nove vizuale? To je kao da u Split krenete tačkama, a u Gospiću kažete da ćete se prebaciti u auto. Mi od prvog dana prvog mandata Kolinde Grabar-Kitarović znamo da će ona ići po novi mandat i već tri mjeseca očekujemo taj dan – a ono ništa”, kazala je Mamić.

#related-news_0

Kakva je njezina objava kandidature u usporedbi s objavama drugih kandidata?

“Najbolju je najavu kampanje napravio Miroslav Škoro, a onda je otišao dalje pjevati, što nije baš dobro za kampanju. Zoran Milanović je to uradio u svom stilu, neopterećen, ali je pozvao novinare i dozvolio dvosmjernu komunikaciju, što je dobro. Iako odijelo ne čini čovjeka, on je došao previše ležerno obučen. S druge strane, predsjedničina objava bila je previše režirana, tako da je Škoro doista najbolje izveo najavu”, rekla je Mamić.

Je li se na njoj jučer vidjela nesigurnost?

“Nedostaje joj entuzijazam od prije pet godina. Predsjednica nema više taj žar, energiju. Ona na taj način neće uvjeriti niti jedenog novog birača. Ne znam je li to strah, možda je to pretjerano reći. Mislim da se radi o velikoj nesigurnosti. Ako usporedite njen govor jučer s onim u UN-u, tamo je puno bolje djelovala, a obično ste nesigurniji na tuđem terenu”, poručuje komunikacijska stručnjakinja.

Koliko će ovih nekoliko mjeseci koji su iza nas utjecati na kampanju Kolinde Grabar-Kitarović?

#related-news_0

“Imali smo ovo ljeto nekoliko velikih gafova, a svaki takav javni propust utječe na rezultat izbora. HDZ je podržava, ali imamo prvi put ozbiljnog kandidata koji cilja slične birače. Mislim da će se Kolinda Grabar-Kitarović i Miroslav Škoro doslovno boriti za svaki glas. Milanović lijevo od centra nema ozbiljnog protukandidata, zato je kampanja za ove na desnici vrlo važna. Sve što budu govorili bit će pod velikom lupom. Izbjegavaju medije, a pozivaju ih na režirane događaje. Nakon onakve Škorine najave kandidature očekivala bih ga na okruglim stolovima gdje se govori o poziciji predsjednika, jer je najavio da ne želi biti fikus pet godina. Trebao je govoriti o ozbiljnim stvarima, a ne brati grožđe. Jednosmjerna komunikacija šalje poruku velike nesigurnosti”, kaže Mamić.

Zašto kandidati koji imaju iza sebe neku drugu karijeru ne govore o njoj? Od Milanovića ne dobijamo informaciju o tome za koga je radio zadnjih nekoliko godina, Grabar-Kitarović ne govori o zadnjih pet godina mandata, a o Škori je mnogo toga nedorečenog. 

“Građani imaju pravo biti informairani o svemu što je relevantno za obnašatelje javnih funkcija. Ako Milanović zakonski i ne mora objaviti za koga je radio, u komunikacijskom bi smislu javnost to dočekala srdačno i toplo. Nema bezgrješnih, u svačijoj biografiji ima tamnih točaka i jasno je da zreli ljudi koji se kandidiraju za ovakve funkcije imaju neke greške iza sebe”, kaže Mamić. 

#related-news_0

Može i se ponoviti situacija sa Stjepanom Mesićem, od male podrške do pobjede?

“U ovoj fazi kampanje predviđati ishode nije zahvalno, jer su rezultati odraz onoga kako građani vide situaciju danas. Škoro je imao na početku trend rasta i mislila sam da ima taj potencijal o kojem ste pitali, da donese promjenu u predefiniranu hrvatsku bipolarnost. On je u sljedećem istraživanju već malo pao, što je pokazalo da je izgubio val na kojem je bio. Slijede nam štrajkovi, ružno vrijeme, sve to utječe na birače. Neki ne izađu ako je kiša, neki idu na božićne blagdane, a na odluke birača može utjecati i neka ‘kriva’ odluka Vlade, ili novi gaf predsjednice koji će iznervirati ljude”, kaže Mamić.

Može li predsjednica računati na pobjedu?

“Ne može. U prvom kruga bit će borba između nje i Škore, u drugom ako uđu Kolinda Grabar-Kitarovi i Milanović, onda će Milanoviću biti teže. Ako uđu Škoro i Milanović, Milanoviću će biti lakše. Sva istraživanja pokazuju da će drugi krug dobiti predsjednica, ali još je rano govoriti o tome”, zaključila je Mamić. 

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.