'Hrvatska po mjeri čovjeka' - rečenica je koju je predsjednica dva puta spomenula prilikom službene objave ulaska u utrku za drugi mandat. Ta je rečenica ujedno i srž brenda Hrvatske, odnosno rezultat rada radne skupine za brendiranje RH, koju je okupila upravo Kolinda Grabar-Kitarović. Ipak, nekima od članova, koji su inzistirali na svojoj anonimnosti, zasmetalo je što je iskorištena u političke svrhe.
U travnju ove godine članovi radne skupine za brendiranje Hrvatske, koju je osnovala predsjednica Kolinda Grabar-Kitarović, prezentirali su smjernice koje bi trebale postati podloga buduće kampanje o identitetu Hrvatske. Smjernice navode esenciju brenda – ‘Hrvatska ima sve predispozicije da postane zemlja po mjeri čovjeka’. Upravo je tu rečenicu predsjednica iskoristila prikom objave službene kandidature. Postavlja se pitanje – je li rezultat rada skupine iskorišten za političke svrhe?
“Osjećamo se prevareno. Rečeno nam je to radimo u javnom interesu, a sada se čini kao da smo prevareni i da smo zapravo radili kampanju za predsjednicu. Da mi je bilo rečeno da to radimo za kampanju, ja ne bih pristao biti član Vijeća”, kazao je anonimni član radne skupine.
Ukupno je 45 članova radne skupine. Dio onih koje smo kontaktirali, službeno nas je usmjerio na voditeljicu radne skupine.
“Prvo, ona to ne koristi kao slogan, niti je to slogan, niti je to zaštićeno ime, niti definirano vlasništvo nas 45 koliko nas je radilo. Osim toga, to je predsjendičina radna skupina i ona osniva radnu skupinu s ciljem da posluša savjete koje donosi ta radna skupina”, kazala nam je telefonom voditeljica radne skupine za brendiranje Hrvatske Dubravka Sinčić Čorić.
Pitali smo potom – mogu li tu rečenicu koristiti i Miroslav Škoro ili Zoran Milanović.
“Mislim da je to takva rečenica koju može koristi tko god hoće”, glasio je odgovor Sinčić Čorić.
Većina članova radne skupine koje smo kontaktirali slaže se s voditeljicom i ne misle da je prekršeno obećanje da se rezultat njihova rada neće koristiti u političke svrhe.
“Ne smatram problemom što se isti koriste u bilo čijoj kampanji, no mislim kako bi u eventualnom korištenju zaključaka vijeća bilo korisno navesti izvor”, kazao je, pak, Saša Cvetojević.
Tim Kolinde Grabar Kitarović poručuje – rečenica je iskorištena u govoru, no neće biti dio njene kampanje čiji će detalji tek biti objavljeni.
“Neće koristiti kao slogan jer je to dio onoga što je skupina napravila. Kolinda Grabar-Kitarović brendiranje smatra važnom inicijativom koja bi se trebala nastaviti i implementirati bez ozbira na politiku”, tvrdi glasnogovornik kampanje aktualne predsjednice Zoltan Kabok.
Ništa sporno ne vidi ni predsjednik HDZ-a, koji stoji iza kandiature Grabar-Kitarović, i kojemu je radna skupina svoje zaključke predstavila još u travnju.
“To što je kazala u govoru ne znači da je slogan, ja moram priznati da bih volio da skrutinirate razne prilično bizarne brojnih drugih pa da im poklonimo ekskluzivitet”, kazao je Andrej Plenković kroz smijeh.
A među članovima radne skupine mnogo je i onih koji se pitaju hoće li njihov volonterski rad i doneseni zaključci naposlijetku ipak rezultirati bredniranjem Hrvatske. Jer dosad, kažu – nisu.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows | i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram