Kapetana Miškića tražit će 80 jedrilica, sve su oči uprte u istragu havarije

Vijesti 29. lis 201917:35 > 20:50
N1

Posade 80 jedrilica koje će u velikoj regati jedriti Atlantskim oceanom proći će i područjem gdje se, prema podacima obitelji i prijatelja šibenskog kapetana Dina Miškića, možda nalazi splav za spašavanje s potopljenog broda Bourbon Rhode.

Riječ je o jedrilicama koje sudjeluju u regati ‘Mini Transat’ između Kanara i Martiniquea, u čijim je vodama brod potonuo 26. rujna, piše Slobodna Dalmacija.

Ovu informaciju u Facebook grupi Bourbon Rhode Rescue podijelila je danas stranica Nautisme information (nautičke informacije).

“Nadamo se da ćemo, uz budno oko i s malo sreće, pronaći preživjele. Sretno obiteljima!”, napisali su francuski nautičari.

Objava je izazvala oduševljenje među članovima grupe, svi izražavaju veliku zahvalnost francuskim jedriličarima.

Otkako je aktivna potraga za splavima prekinuta, članovi grupe na sve moguće načine pokušavaju nastaviti traganje šaljući na sve strane apele i koordinate brodarskim kompanijama koje plove preko Atlantika.

VEZANE VIJESTI

Iako je prošlo više od mjesec dana od havarije broda nije ugašena nada da su nestali pomorci još živi.

Danas su pod nazivom “Hitno – Nestali – Pomozite nam da ih pronađemo” objavljene fotografije osam pomoraca (iako ih se sedam smatra nestalima, no zbog jednog još uvijek neidentificiranog tijela ne znaju točno sedmoricu).

Poziv u pomoć upućen je svima koji plove tim dijelom Atlantskog oceana uz napomenu kako pomorci, za koje se vjeruje da su se ukrcali na tri splavi, imaju vode i hrane za tri mjeseca na pučini.

“Splavi za spašavanje vjerojatno struje nose prema Karipskim otocima. Pridružite nam se i pomozite nam u potrazi objavljivanjem i dijeljenjem ovog teksta i plakata.

Netko ih je mogao uočiti i pronaći onu rutu na kojoj su. Pomozite na ovaj način obitelji i prijateljima koji čekaju da se vrate svojim kućama”, apeliraju prijatelji Dina Miškića u grupi Bourbon Rhode Rescue.

Što će pokazati istraga havarije?

Iza ove havarije ostao je cijeli niz pitanja na koje odgovora zasad nema, a stručna javnost vjeruje da će odgovore na njih dati istraga, odnosno istrage koje će provesti ne samo francuske pomorske vlasti, nego i luksemburške, pošto je brod plovio pod zastavom te zemlje, kao i osiguravajuće društvo, odnosno P&I klub kod kojeg je brod bio osiguran, piše Novi list.

“Dobro je da je Hrvatska zatražila imenovanje svog predstavnika u istrazi, na što kao zainteresirana zemlja imamo pravo, s obzirom na to da je jedan od nestalih pomoraca hrvatski državljanin.

Vjerujemo da će naš predstavnik u istrazi inzistirati da se rasvijetle sve okolnosti ovog slučaja te da neće dopustiti bilo kakav mogući pokušaj zataškavanja stvarnih uzroka od bilo koje od uključenih strana”, kaže Neven Melvan, glavni tajnik Sindikata pomoraca Hrvatske.

U cijelom slučaju, na temelju izjava preživjelih članova posade, dostupnih fotografija broda, komunikacije zapovjednika s kompanijom i drugih podataka koji su dospjeli u javnost ostale su brojne nerazjašnjene okolnosti kao i pitanje odgovornosti kompanije Bourbon, ali i certifikacijske kuće Bureau Veritas i pomorskih vlasti koje su brodu izdale potrebnu dokumentaciju za plovidbu.

www.bourbonoffshore.com

Pitanje koje ističu brojni stručnjaci je kao prvo zašto se i po čijem nalogu brod uopće našao na svega nekoliko desetaka milja od središta razornog tropskog ciklona koji je tih dana harao Atlantikom. Drugo je pitanje u kakvom su stanju bili i brod i komunikacijska oprema te oprema za spašavanje.

Zapovjednik Miškić, naime, nije odaslao poziv upomoć preko niti jednog od komunikacijskih kanala koji se u takvim situacijama koriste – Inmarsat C, vhf radio i tako dalje, nego jedino izravno kompaniji, putem SSAS sustava koji se koristi u slučaju ugroze od strane pirata ili terorista, što ostavlja prostor za sumnju u ispravnost brodske komunikacijske opreme.

Nisu pronađene tri splavi, otvorena pitanja o ispravonosti opreme za spašavanje

Nakon potonuća pronađena je jedna splav s preživjelima, kao i prazna brza spasilačka brodica, ali nisu pronađene ostale tri splavi, niti je tijekom potrage detektiran signal s EPIRB-a (uređaja za radijsko pozicioniranje) ili SART-a (radarskog transpondera), što opet ostavlja pitanje ispravnosti opreme za spašavanje.

Fotografije broda i svjedočenja preživjelih o prodoru mora kroz gotovo sve otvore na palubi koji su trebali biti zatvoreni vodonepropusnim poklopcima, kao i komunikacija kapetana s kompanijom iz koje je razvidno da je, nakon prodora u krmeni dio, gdje je smještena oprema pogona broda, odnosno azipoda, došlo i do prodora mora u strojarnicu, iako su ti prostori trebali biti odijeljeni vodonepropusnim vratima, nameću pitanje o stanju trupa i opreme broda, kao i o sigurnosnim procedurama.

Ilustracija

Dodatno pitanje bez odgovora je i zbog čega su francuske vlasti, svega sedam dana nakon potonuća, na tri dana prekinule potragu, iako su tada još postojale vrlo velike šanse za nalaženje preživjelih. Na sva ova pitanja odgovore bi trebale dati istrage koje su u tijeku ili će tek biti pokrenute, a u kojima bi trebali sudjelovati i predstavnici Agencije za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu (AIN), kako je najavljeno iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.

Sindikat traži obeštećenje obitelji Dina Mikšića

Sindikat će zajedno s Međunarodnom federacijom transportnih radnika (ITF), iza koje stoji gotovo dvadeset milijuna članova, inzistirati na provođenju temeljite istrage, kao i na obeštećenju obitelji nestalog hrvatskog pomorca.

“Mi se i dalje nadamo, koliko god male bile šanse, da su kapetan Dino Miškić i ostala šestorica nestalih članova posade još uvijek živi. Ne budu li pronađeni, Sindikat pomoraca i ITF će poduzeti sve pravne i druge korake da obitelj našeg pomorca bude materijalno osigurana od strane kompanije” isitče Neven Melvan, glavni tajnik Sindikata pomoraca Hrvatske.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.