Načelnica Općine Omišlja Mirela Ahmetović izjavila je u ponedjeljak da se na gradilištu plutajućeg LNG terminala krše zakoni jer se ondje izravno u more ispušta otpadni beton, što se vidjelo na kratkoj videosnimci prikazanoj na konferenciji za novinare.
Na snimci se vidi kako se beton ispušta kroz cijev u more, a načelnica Omišlja je rekla da je riječ o nepropisnom odlaganju betona, koji bi se trebao odlagati u posebne spremnike, te da se na gradilištu krše odredbe Zakona o održivom gospodarenju otpadom, Zakona o zaštiti okoliša i Studije o utjecaju na okoliš. Vjeruje da takvih situacija ima mnogo više, a zabrinjava je i kontrola nad izgradnjom strateškoga i najvećeg energetskog projekta Republike Hrvatske.
Ministra zaštite okoliša i energetike Tomislava Ćorića upitala je je li takvo ponašanje izvođača, nadzornog inženjera i tvrtke LNG Hrvatska predmet njegova interesa.
Općina, kazala je Mirela Ahmetović, ima videosnimku koja pokazuje način rada na LNG terminalu, gdje je, dodala je, vidljivo da se izvođač radova, a time i nadzorni inženjer i naručitelj radova LNG Hrvatska, ne pridržavaju zakonskih propisa koji se odnose na zaštitu okoliša i održivo gospodarenje otpadom. Krši se i necjelovita i improvizirana Studija utjecaja na okoliš, Pravilnik o građevnom otpadu i rješenje Ministarstva zaštite okoliša iz 2018., koje kaže da se utvrđuje da je zahvat prihvatljiv za okoliš uz primjenu zakonom propisanih i rješenjem utvrđenih mjera zaštite okoliša, dodala je.
Načelnica Omišlja Mirela Ahmetović objavila je snimku koja, kako kaže, pokazuje da se na gradilištu plutajućeg LNG terminala krše zakoni jer se izravno u more ispušta – otpadni beton @N1infoZG #n1info pic.twitter.com/lMUel2Z1jP
— TV N1 Zagreb (@N1infoZG) December 2, 2019
Upitno je, kaže Ahmetović, koliko je zapravo betona ili bilo kojeg drugog opasnog ili neopasnog otpada bačeno u more ili okoliš kad se zna da se na lokaciji terminala treba izgraditi oko 200 betonskih pilota. Po njezinim riječima, u Studiji utjecaja na okoliš definiran je očekivani otpad tijekom građevinskog zahvata – višak zemlje i kamenja, razni otpadni metali, ambalaža, otpadni beton i izolacijski materijal. Studija i rješenje ministarstva detaljno određuju kako treba gospodariti otpadom, da ga treba prikupljati odvojeno i skladištiti na uređenom prostoru, a zatim organizirati ovlašteni odvoz i zbrinjavanje.
#related-news_0
Sve što nam ostaje jest prijavljivati Državnom inspektoratu i Inspekciji zaštite okoliša, rekla je načelnica Omišlja i podsjetila da se mjere predviđene u Studiji utjecaja na okoliš odnose na izgradnju tada predviđenih kesona, a ne pilota, koji se grade umjesto njih i čija tehnika gradnje u toj studiji uopće nije obrađena.
Općina Omišalj čeka rješenje Ustavnog suda o zahtjevu za ocjenu suglasnosti Zakona o terminalu za ukapljeni prirodni plin s Ustavom. To će potrajati, ali tek nakon što iscrpimo sve pravosudne instrumente u Hrvatskoj, možemo se obratiti europskim pravnim institucijama, zaključila je načelnica Omišlja Mirela Ametović.
Na konferenciji je bio i župan Zlatko Komadina, koji je rekao da su investitor LNG Hrvatska i nadzorni inženjeri promjenom načina izvedbe plutajućeg LNG terminala zapravo priznali da je kopneni terminal sigurniji i ekološki primjereniji.Umjesto kesona, koji su predviđeni projektom, rade se piloti, koji se zabijaju duboko u tlo, a to se radi kako bi se smanjio rizik od potresa. Prema tome, promjenom tehnologije priznali su da je kopneni sigurniji od plutajućeg, istaknuo je Komadina.
#related-news_0
Dodao je kako treba pohvaliti nadzornog inženjera i struku jer su vidjeli da je projekt loš, da su predviđeni kesoni nesigurni jer je sigurnost pristana zahtijevala čvrste temelje, te da su time zapravo pokazali da je LNG terminal trebao biti kopneni, a ne plutajući terminal.
LNG Hrvatska: Snimka prikazuje ispiranje cijevi autopumpe ispranim betonom, utvrdit ćemo autentičnost
Na upit N1 televizije da komentiraju spornu snimku, iz LNG-a Hrvatska odgovorili su:
“Iz snimke koju ste nam dostavili na uvid, ne vidi se da je ista nastala unutar granica gradilišta budućeg LNG terminala te će se poduzeti sve potrebne radnje ne bi li se isto i utvrdilo. Nadalje, na prikazanom snimku vidi se da se radi o ispiranju cijevi autopumpe ispranim betonom, a što je decidirano neprihvatljiva radnja u sklopu izvođenja radova na gradilištu.
Ukoliko je snimka autentična, odnosno ukoliko je ista nastala za vrijeme izgradnje LNG terminala otvara se pitanje zašto je netko izašao s autopumpom izvan granica gradilišta te ciljano snimao navedenu radnju.
U narednom razdoblju utvrditi ćemo činjenice, kao i sve okolnosti vezane uz navedeni događaj te ukoliko se utvrde bilo kakve nepravilnosti protiv odgovornih osoba na gradilištu pokrenut će se zakonski propisane mjere.
Što kaže Državni inspektorat?
“Nadležne inspekcije Državnog inspektorata obavit će koordinirani inspekcijski nadzor gradilišta na Prihvatnom terminalu za ukapljeni prirodne plin u Omišlju na otoku Krku”, kratko su odgovorili iz Državnog inspektorata na upit N1 da komentiraju navode načelnice Ahmetović. Dodali su da će obavijestiti o rezultatima nadzora po okončanju nadzora.
#related-news_0
Podsjetimo, Državna inspekcija je u kolovozu ove godine, nakon šeste prijave općine Omišalj, Državna inspekcija potvrdila je da je pokrenula nadzor nad gradilištem plutajućeg LNG terminala. Sporni su bili gatovi. Domaće vlasti tvrdile su da se nezakonito uništava obala jer su predviđeni takozvani kesoni, betonske ploče, a postavljeni piloni, odnosno stupovi.
Državna inspekcija tada je objavila da nije utvrđena povreda propisa.
“Nisu utvrđene povrede propisa na temelju kojih je građevinski inspektor dužan po službenoj dužnosti pokrenuti upravni postupak i narediti odgovarajuće inspekcijske mjere sukladno Zakonu o državno inspektoratu. Zaključno, radovi se smiju izvoditi”, naveli su tada.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows | i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram