U Banskim dvorima održano je predstavljanje prvog digitalnog asistenta u borbi protiv koronavirusa na WhatsAppu u Hrvatskoj, Andrije.
Andrija je ime dobio po ocu preventive dr. Andriji Štamparu koji je postavio temeljne principe javnog zdravstva primijenjene diljem svijeta. Izgrađen je na platformi WhatsApp Business API, koristeći globalnu komunikacijsku platformu hrvatske IT tvrtke Infobip.
Andrija će pomoći hrvatskim epidemiolozima i cijelom zdravstvenom sustavu u kontroli epidemije COVID-19. U vremenu kada su liječnici opterećeniji nego inače, digitalni asistent može dovoljno brzo i učinkovito građanima pružiti aktualne informacije i preporuke.
Voditelj projekta je Ministarstvo uprave koje provodi digitalizaciju javne uprave, a na kreiranju rješenja radio je tim stručnjaka predvođen epidemiologom prof.dr.sc. Brankom Kolarićem, uz tehničku i informatičku podršku udruženih snaga domaćih tvrtki Mindsmiths, Neos i Oracle Hrvatska, koje su uz Infobip, članice Hrvatske udruge za umjetnu inteligenciju CroAI.
Andriji se građani mogu javiti putem WhatsAppa slanjem ključne riječi Pozdrav na broj +385 99 775 3049 koji je potrebno najprije spremiti u imenik. Servis se može aktivirati i Andrijinoj službenoj stranici www.andrija.ai, kao i na službenoj stranici Vlade za borbu protiv koronavirusa www.koronavirus.hr.
Predstavljanje platforme
Prvi je govorio predstojnik Ureda predsjednika Vlade Zvonimir Frka-Petešić koji je pozdravio okupljene i rekao kako je Andrija dobio ime po Andriji Štamparu.
“Činilo nam se da je to ime najprimjerenije. Ideja je da najprije pomogne zdravstvenim djelartnicima. Funkcionirat ce preko chatbota na koronavirus.hr i na Whatsappuu pod imenom Andrija”, rekao je Frka-Petešić i dodao kako će se pomoću Andrije moći napraviti samoprocjena simptoma.
Epidemiolog Branko Kolarić kazao je kako su do Andrije došli gledajući dobru praksu drugih zemalja.
“Gledali smo druge zemlje poput Singapura ili Koreje koje su razvile digitalne platforme za komunikaciju s vladom i liječnicima. Okupili smo ekipu i evo, razvijen je Andrija. Kad je stvarno krenula epidemija, gledao sam svoje kolege koji su odgovarali na stotine poziva, a ova platforma može odgovarati na desetke tisuća upita”, rekao je Kolarić.
“Kad razgovaramo je li bolje razgovarati s liječnikom ili digitalnim asistentom, ali naravno da je bolje da ljudi dobiju pomoć prije. Nemojte biti prekritični prema Andriji na početku, on je još mlad. Napravili smo ga osjetljivijeg u početku pa će slati obiteljskim liječnicima i one koji imaju slabije simptome“, dodao je.
Potom se obratio Zoran Šegić iz tvrtke Oracle.
“Okupili smo struku i ljude iz Ministarstva zdravstva te vodeće firme u komunikaciji i umjetnoj inteligenciji”, ističe Šegić.
Beroš: Ovo je način da dođemo do građana, pogotovo mladih generacija
“Uz ono naše glavno oružje, a to su Vladine mjere i mjere Stožera, razmišljali smo i kako upotrijebiti i neke druge kanale. Rekli smo i ponavljamo, mjere mogu postojati, ali ako se svi mi ne pridržavamo istih, rezultati će izostati. Ovo je naš način da dođemo do građana, pogotovo mladih generacija te da im naznačimo važnost odgovornog ponašanja”, nadovezao se ministar zdravstva Vili Beroš.
“Andrija ne nudi samo unificirane odgovore, već nudi i personalizirane odgovore. On će vam omogućiti da telefonski kontaktirate epidemiologa ili svog liječnika obiteljske medicine”, dodao je.
Novinarima se obratio i ministar uprave Ivan Malenica koji je rekao kako će država nastaviti raditi na digitalizaciji.
“Naša je vizija da e-asistent bude naš virtualni suradnik. Želim istaknuti da smo zahvalni svim pojedincima koji su bili uključeni u projekt”, kazao je.
Malenica je odgovarajući na pitanja novinara kazao kako se o građanima putem platforme ne prikupljaju podaci te kako je Andrija donacija niza IT tvrtki u Hrvatskoj.