Grad Zagreb zaštitio Namu kao kulturno dobro, evo što to znači

Vijesti 26. sij 202414:28 0 komentara
Sandra Simunovic/PIXSELL

Trgovački sud u Zagrebu, više od 23 godine nakon otvaranja stečaja Name, naložio je donošenje odluke o prodaji zgrada u Ilici i na Kvaternikovu trgu do rujna 2024. Nakon što je takva odluka izazvala veliku buru u javnosti, pa i pokretanje peticije za spas Name, Grad Zagreb odlučio je zaštititi zgrade kao kulturno dobro.

To znači da u iduće najmanje četiri godine novi kupac ne smije mijenjati njenu trgovačku namjenu, ali ni pročelja, gabarite kao ni izvorne dijelove interijera.

“Gradski zavod za zaštitu spomenika kulture i prirode Grada donio je rješenje kojim se robna kuća Nama u Zagrebu, Ilica 4-6 i Radićeva 1, preventivno zaštićuje kao pojedinačno kulturno dobro do donošenja trajnog rješenja, sukladno Zakonu o zaštiti i očuvanju kulturnih dobara”, poručili su iz Grada.

Rješenje je doneseno na rok od četiri godine.

U priopćenju objašnjavaju da su ovakvo rješenje donijeli kako bi svi mogući kupci Name zadržali njenu trgovačku namjenu, odnosno kako bi Zagreb nastavio imati robnu kuću na povijesnoj lokaciji na kojoj se ona nalazi već preko 100 godina.

Sandra Simunovic/PIXSELL

Mjere zaštite znače da je u cilju očuvanja i obnove vrijednosti i osobitosti koje predmetna građevina posjeduje, kao i očuvanja specifične ambijentalnosti i tradicije korištenja prostora u funkciji robne kuće, potrebno zadržati specifičnu namjenu kao i ulična pročelja, gabarite i katnost volumena, te očuvane izvorne dijelove interijera.

Vijest o prodaji Name snažno je odjeknula među Zagrepčanima. Odmah je pokrenuta peticija koja je dosad skupila 5.000 potpisa.

Također, Forbes Hrvatska pisao je već da se Nama odmah našla i na meti investitora, a stručnjakinja za urbani razvoj i prostorni branding Marina Pavković u komentaru za Forbes napisala je, među ostalim, da je Nama na Kvaternikovom trgu jedini je značajno vrijedan sadržaj u široj okolini te da bi obje Name trebale ostati u funkciji suvremene i svevremene robne kuće s implementacijom komplementarnih sadržaja.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!