Nakon što se kupilo sve što se trebalo staviti pod bor, vrijeme je za sniženja, a ona su u Hrvatskoj i službeno počela. Donosimo detalje, ali i pokoje upozorenje.
U Hrvatskoj se šire popusti. milijarde kuna potrošile su se kako bi većina pod jelkom imala nekakav poklon, a one preostale kune u novčaniku trgovci će sada pokušati namamiti sniženjima.
Nakon božićne šoping groznice, trgovački su centri svoja vrata zatvorili na dva dana, a već u ponedjeljak otvorili su ih zimskim sezonskim sniženjem. Posjetitelji se slažu – cijene su previsoke.
“Ne vjerujem u ta sniženja. Dignu cijenu pa je kao ‘fol’ spuste”, kažu.
Iako nezadovoljni, požurili su uhvatiti prve popuste, a centri su puniji nego u prethodnom, božićnom tjednu.
“S obzirom da je danas prvi dan sniženja, odaziv kupaca je vrlo dobar. Sve veći odaziv očekujemo idućih dana, tako nam iskustvo govori od prošlih godina – svakim danom sve više i više, kako traje sniženje, tako je i veći priljev kupaca”, kaže voditeljica jedne trgovine odjećom.
“Nepoštena poslovna praksa je uvijek tu”
Prijašnje godine pamtimo po valovima sniženja, a zbog koronakrize, ona su sada poremećena.
“S obzirom na ovu preregulaciju tržištu, vidimo da trgovine imaju gotovo iste popuste, ti popusti uglavnom sežu do 80 posto. Ono što ja vidim u našem trgovačkom centru, neke trgovine to dižu na 90 posto. Tu je najveći problem trgovcima kako doći do nekog novca, kako doći do nekog cash flowa. Ova godina je bila jako teška za trgovinu, kao i prošla i trgovci su na koljenima”, rekao je Marko Župa, voditelj komunikacija u West Gateu.
Iako na koljenima, nepoštene trgovačke prakse zabilježene su proteklih godina. U srpnju je utvrđeno čak 25 prekršaja i to uglavnom zbog neisticanja cijena proizvoda tijekom sniženja. Iz udruge potrošača poručuju – najbolja zaštita leži u praćenju cijena.
“Nepoštena poslovna praksa je uvijek tu, no potrošač mora podnijeti pisanu prijavu nadležnoj instituciji, a to je Državni inspektorat. Potrošači uvijek imaju pravo na proizvod koji ima materijalni nedostatak uložiti reklamaciju, zahtijevati popravak, ako ne može to, onda povrat sredstava ili protuvrijednost. Uvijek imate pravo i vaša potrošačka prava nisu zakinuta radi li se o sezonskom sniženju ili standardnoj normalnoj kupnji”, kaže predsjednik Društva za zaštitu potrošača Igor Vujović.
Ubuduće će trgovac morati istaknuti koliko je sniženi proizvod stajao 30 dana prije sniženja, o na takvu ćemo izmijenu zakona pričekati još neko vrijeme pa će se i ovo zimsko sniženje odviti prema starim pravilima.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!