Nizozemski pivarski div Heineken izvijestio je u ponedjeljak da mu je neto dobit prošle godine poskočila za četvrtinu zahvaljujući većoj prodaji skupljeg brenda piva u gotovo svim regijama u kojima posluju.
U 2017. godini Heinekenova je neto dobit porasla za 25,6 posto, na 1,93 milijarde eura.
Prihodi su im uvećani 5,3 posto, na 21,9 milijardi eura.
“Ostvarili smo snažne rezultate u 2017. godini, pri čemu su sve regije dale doprinos organskom povećanju obuuja prodaje, prihoda i operativne dobiti”, konstatirao je izvršni direktor nizozemske tvrtke Jean-Francois van Boxmeer.
“Brend Heineken ostvario je jako dobre rezultate a u 16 zemalja pustili smo u prodaju i Heineken 0.0 (bezalkoholno pivo)”, naglasio je Van Boxmeer u priopćenju.
Prodaja premium brenda porasla je 4,5 posto, “što spada među najbolje rezultate brenda u proteklim godinama, uz pozitivnu izvedbu u stavci obujama prodaje u svim regijama uz izuzetak Azije i Pacifika”, navodi se u priopćenju grupe.
Heineken je osnovan u 19. stoljeću i proizvodi i prodaje više od 250 brendova, uključujući Desperados, Sol, John Smith’s i Strongbow cider. Zapošljavaju oko 80 tisuća radnika u 70 zemalja širom svijeta.
Prošle godine najavili su niz akvizicija, uključujući Punch Taverns u Velikoj Britaniji, Brasil Kirin u Brazilu i Lagunitas u SAD-u.
U prognozi za 2018. godinu upozorili su da će “biti obilježena kontinuiranim oscilacijama i neizvjesnošću”. Također očekuju “negativan utjecaj valutnih tečajeva u odnosu na 2017. godinu… s obzirom na nastavljene oscilacije na međunarodnim deviznim tržištima”.
Unatoč tome namjeravaju predložiti isplatu veće dividende za 2017. godinu, od 1,47 eura po dionici, u odnosu na 1,34 eura po dionici isplaćena u 2016.