HPB u prvom tromjesečju ostvario neto dobit od 66,5 milijuna kuna

Ekonomija 02. svi 201910:22 > 10:25
Marko Lukunic/PIXSELL

Hrvatska poštanska banka (HPB) je u prvom tromjesečju ove godine ostvarila neto dobit od 66,5 milijuna kuna, što je najveća neto dobit prvog tromjesečja unatrag 11 godina, podaci su iz financijskog izvješća te banke.

“Hrvatska poštanska banka je u prvom tromjesečju ostvarila neto dobit od 66,5 milijuna kuna, rast operativne dobiti, odlične rezultate svih prodajnih sektora i uspješno završila pripajanje Jadranske banke”, ističu iz HPB-a, izdvajajući i pokrenute projekte reorganizacije s ciljem stvaranja najjače banke za poduzetnike.

Inače, neto dobit HPB-a iz prvog ovogodišnjeg tromjesečja je za 366,5 tisuća kuna veća nego u istom lanjskom razdoblju.

Operativna dobit iznosila je u prvom kvartalu ove godine 74,3 milijuna kuna, što je za pet milijuna kuna ili sedma posto više u odnosu na isto lanjsko razdoblje.

Iako se na tržištu nastavlja pad aktivnih kamatnih stopa, neto kamatni prihod je gotovo nepromijenjen, uz porast kreditnog portfelja oko pet posto, ističu iz HPB-a.

Po podacima iz izvješća, neto kamatni prihod u prva je tri mjeseca iznosio 123,8 milijuna kuna, a neto prihod od provizija i naknada 42,6 milijuna kuna, što je također na otprilike istoj razini kao u prvom kvartalu prošle godine.

Ostali nekamatni prihodi porasli su, pak, za 56 posto, na 22,3 milijuna kuna, najviše zahvaljujući prihodima od trgovanja i rastu cijena vrijednosnih papira u portfelju Banke.

Operativni troškovi su blago porasli, za 2,6 posto, na 114,4 milijuna kuna, u skladu s projektom pripajanja Jadranske banke i zbog regulatornih zahtjeva. Banka je i dalje usmjerena na optimizaciju procesa i ostalih troškova kako bi se smanjio pritisak troškova na operativnu dobit, navodi se u izvješću.

Iz HPB-a izdvajaju i nastavak intenzivne aktivnosti naplate, praksu boljeg upravljanja kreditnim rizikom i primjerene pokrivenosti djelomično nadoknadivih plasmana. “U prvom tromjesečju ostvaren je prihod od rezervacija od 9,4 milijuna kuna, dva milijuna kuna manje nego u istom razdoblju 2018. godine”, ističu.

Naglašavaju da svi sektori ostvaruju rast kreditiranja, bruto krediti sektora poslovanja s malim i srednjim poduzećima porasli su 5,6 posto u prva tri mjeseca, povećanje kredita građanima je 4,2 posto, a velikim i javnim poduzećima tri posto.

Ukupni depoziti su u blagom padu zbog smanjenja depozita središnje države, no porasli su i depoziti stanovništva (za 154 milijuna kuna ili 1,63 posto) u odnosu na kraj 2018. i depoziti trgovačkih društava (za 84 milijuna kuna ili 3,3 posto).

Prvo tromjesečje 2019. HPB završava s kapitalom od 2,1 milijardu kuna, 5,7 posto više u odnosu na kraj prošle godine, zahvaljujući ostvarenoj neto dobiti, ističu iz te banke.

Velikim poslovnim uspjehom ocjenjuju pripajanje Jadranske banke i jačanje pozicije u srednjoj Dalmaciji, “što je najbolji poticaj za nastavak tržišnog rasta najveće banke u hrvatskom vlasništvu”. S novih 40 tisuća klijenata Jadranske banke, HPB je premašila brojku od 600 tisuća klijenata, a nakon otvorenja velikog centra u Šibeniku ima 12 regionalnih centara te 58 poslovnica.

“HPB je sada fokusirana na brži tržišni rast, veća ulaganja u digitalno bankarstvo i širenje poslovanja sa strateškim segmentima stanovništva i malog i srednjeg poduzetništva”, naglašavaju iz HPB-a, dodajući uz ostalo kako počinje i primjena novog modela s poduzetnicima.

Predsjednika Uprave HPB-a Tomislava Vuića ističe da je Banka u prvom tromjesečju ostvarila rast kreditiranja u svim segmentima, najviše u poduzetništvu, te završava reorganizaciju poslovanja s malim i srednjim poduzetnicima i započinje intenzivniji rad u kartičnom poslovanju.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.