Turističku ponudu razvijamo brže nego što obrazujemo turističke menadžere

Ekonomija 17. lip 201909:53 > 10:00
Shutterstock / Ilustracija

Rezultat ubrzanog razvoja turističke ponude u odnosu na razvoj ljudskih kapaciteta koji će upravljati ponudom je jaz između ponuđenog i doživljenog. Imamo sve više objekata s 4 ili 5 zvjezdica, luksuznih marina, OPG-ova, ali zbog nedovoljnog broja kadrova stvara se sve veći jaz između ponude smještaja i usluga i - turističkog doživljaja.

Kada je riječ o razvoju smještajnih kapaciteta, spominje se potencijalni investicijski boom od milijardu i 200 milijuna eura do 2022. godine. Sve se više ulaže u obnovu i izgradnju luksuznih hotela i marina, a na posebnoj cijeni su i renovirane kamene kućice, primjerice u Istri i Dalmaciji koje su popunjene najmanje 20 tjedana godišnje i koje redovito privlače imućnije goste posebice iz Amerike, Australije, Njemačke, Slovenije, Austrije, Češke, Poljske… Problem nastaje kada gostu treba ponuditi nešto više od kvalitetnog smještaja, kada ga treba uključiti u lokalnu sredinu i omogućiti mu autentičan doživljaj destinacije. 

Dok se puno govori o manjku konobara, kuhara i sobarica, široj javnosti manje je poznato da Hrvatska ima značajan deficit visokoobrazovnih turističkih radnika koji su posvećeni upravljanju turističkim tvrtkama, marketingu, komunikaciji i menadžmentu u turizmu. To su stručnjaci koji svojim znanjem mogu premostiti postojeći jaz između ponude i stvarnog sadržaja, odnosno doživljaja za turista.

Odakle dolaze turistički stručnjaci?

Već u službenom dokumentu naziva Strategija razvoja turizma Republike Hrvatske do 2020. godine stoji da postojeći sustav formalnog obrazovanja u Hrvatskoj namijenjen turizmu nije prilagođen aktualnim potrebama turističkog gospodarstva niti turističkih organizacija, jer ne osigurava dovoljno kvalitetne kadrove koji bi nakon završetka obrazovnog procesa bili spremni aktivno se uključiti u radne i upravljačke procese.

Rješenje je u suvremenom pristupu obrazovanju novih turističkih stručnjaka koji će pažnju pokloniti konceptu održivog razvoja turizma i destinacije, koji neće svoj rad temeljiti na iscrpljivanju resursa, već će prirodne, kulturne i ljudske resurse optimalno koristiti kako bi produžili sezonu i donijeli zadovoljstvo ljudima koji žive i rade u turističkoj destinaciji.

Jedno od ključnih mjesta na kojima budući turistički stručnjaci stječu ta znanja je Edward Bernays University College koji u sklopu preddiplomskog studija ‘Menadžment i marketing turističke destinacije’ i diplomskog studija ‘Upravljanje doživljajem u turizmu’ budućim menadžerima u turizmu pruža specijalizirana znanja i vještine potrebne za upravljanje primorskim, kontinentalnim i urbanim turističkim destinacijama, nacionalnim parkovima i zaštićenim područjima, lukama i marinama.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows | i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram