Vlasnik British Airwaysa IAG potpisao je s američkim Boeingom pismo namjere, signalizirajući da namjerava naručiti 200 zrakoplova 737 MAX unatoč tome što su ih regulatori širom svijeta privremeno prizemljili zbog dvije nesreće u kojima je stradalo više od 300 ljudi.
Svi su Boeingovi zrakoplovi 737 MAX prizemljeni u ožujku nakon što je u padu tog tipa zrakoplova u vlasništvu Ethiopian Airlinesa poginulo 157 ljudi. Pet mjeseci prije toga Boeing 737 MAX indonezijskog Lion Aira srušio se u more. U toj nesreći živote je izgubilo 189 ljudi, podsjeća BBC.
Boeing trenutno pokušava pronaći rješenje za problematičan softver koji se našao pod povećalom istražitelja nakon nesreće Ethiopian Airlinesa i Lion Aira. “Boeing uživa naše puno povjerenje i očekujemo da će zrakoplov (737 MAX) biti vraćen u promet u idućim mjesecima nakon pribavljanja dozvole regulatora”, kazao je izvršni direktor grupe IAG Willie Walsh prilikom potpisivanja pisma namjere s američkim proizvođačem.
Ovog je tjedna neimenovani dužnosnik američke Savezne uprave za zrakoplovstvo naznačio da bi 737 MAX mogao ostati prizemljen do kraja godine, dulje no što su mnogi očekivali, napominje BBC.
IAG-ov je “najviši prioritet sigurnost putnika i posade”, istaknula je pak glasnogovornica IAG-a. Naručene Boeinge 737 MAX koristit će članice grupe IAG, uključujući British Airways, Vueling i Level, navodi se u priopćenju grupe. Pismo namjere potpisano je na zrakoplovnom sajmu u Parizu. Bude li posao zaista sklopljen, njegova će vrijednost iznositi 24 milijarde dolara prema kataloškim cijenama.
Pritom je IAG-ov direktor istaknuo da je od Boeinga ishodio “značajan popust”, ne navodeći konkretne brojke. Pismo namjere nije narudžba i IAG se još može predomisliti ali posrijedi je jako dobra vijest za američku kompaniju, ističe BBC.
Iz Boeinga su priopćili da su “iskreno počašćeni i impresionirani predvodničkom ulogom International Airlines Groupa koji je iskazao povjerenje 737 MAX-u”.
Činjenica je da zrakoplovne tvrtke trebaju Boeingov 737 MAX zbog visokog stupnja efikasnosti i niskih troškova, napominje BBC, dodajući da Airbus jednostavno ne može opskrbiti čitavo tržite konkurentskim zrakoplovom A320neo.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows | i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram