Internet kompanija "Yahoo! Inc.", vlasnik jednog od najposjećenijih web portala u SAD povećao je neto dobit u trećem tromjesečju gotovo za 23 puta.
To je bolje od očekivanja tržišta, zahvaljući prodaji dijela udjela u Alibiba grupi tijekom inicijalne javne ponude (IPO) za 6,3 milijardi dolara, a nakon obračuna poreza.
Yahoo je obećao da će dioničarima podijeliti najmanje polovicu prihoda dobivenih od IPO-a Alibabe.
Kako je priopćeno, neto dobitu u razdoblju srpanj – rujan 2014. dostigao je 6,8 milijardi dolara ili 6,7 dolara po dionici, dok je u trećem tromjesečju prošle godine to bilo 297 milijuna dolara ili 34 centa po dionici.
Ukupni prihodi porasli su za manje od jedan posto, sa 1,14 milijardi na 1,15 milijardi dolara. Pri tome, prihodi bez uračunatih troškova za internet-promet povećani su sa 1,08 milijardi na 1,09 milijardi dolara.
Analitičari u anketi Thomson Reutersa u prosjeku su prognozirali korigiranu dobit kompanije na razini od 30 centi po dionici uz prihode bez internet prometa od 1,04 milijardi dolara.
Poslije prodaje dionica Alibabe pojačan je pritisak na rukovodstvo Yahooa. Investitori su bili nezadovoljni prihodima od reklama i tražili su radikalne promjene. Između ostalog, čuo se i prijedlog o spajanju Yahooa i AOL-a (najveći svjetski internet provajder). Međutim, kako piše New York Times, rezultati Yahooa za treći kvartal pokazali su se dovoljno pozitivnima čak i bez uračunatih prihoda od IPO-a Alibabe, što će, prije svega, dati kompaniji dodatno vrijeme za izradu daljnje strategije.
Udio Alibabe koji je ostao u vlasništvu Yahooa vrijedi oko 34 milijarde dolara. Prelazak na plaćene oglase donio je kompaniji pet posto manje prihoda nego prošle godine. Prihodi od pretraživačkog biznisa Yahooa povećani su za šest posto.
Prihodi od reklama na mobilnim uređajima u trećem kvartalu premašili su 200 milijuna dolara, a za cijelu godinu oni mogu biti veći od 1,2 milijarde dolara.