Kad je 1950. Ivan Gotić pokrenuo pilanu samo s jednom horizontalnom pilom, vjerojatno nije ni sanjao da je udario temelje tvrtke koja će 60 godina kasnije ostvarivati višemilijunske prihode, izvoziti diljem Europe i postati dobavljač najvažnijeg globalnog igrača na tržištu namještaja
Kircek, tvrtka koja proizvodi kuhinjske radne ploče, proizvodit će za Ikeu ploče od pune hrastovine koje će se prodavati u zagrebačkoj, ali i ostalim europskim robnim kućama švedskog brenda. Postati dobavljačem Ikee nije lak posao, otkrio je za tportal direktor prodaje Kirceka, Silvio Gotić.
Gotovo godinu dana trebalo je timu tvrtke iz Ljubešćice kod Varaždina da prilagodi poslovanje i proizvodnju strogim zahtjevima koje je tražila Ikea – usku specijalizaciju u proizvodnji masivnih drvenih ploča,poštovanje svih Ikeinih standarda te FCS certifikat koji jamči da se u proizvodnji koristi drvo kojim se gospodari prema strogim ekološkim, socijalnim i ekonomskim standardima.
Priča o uspjehu počela je sredinom prošle godine kad je Ikea pozvala Kircek da preda ponudu za radne ploče. Krajem 2014. Ikea je prihvatila ponudu, nakon čega se krenulo u prilagodbu proizvodnje rigoroznim standardima švedskog proizvođača namještaja.
Gotić navodi kako je trebalo ispuniti niz zahtjeva, od zaštite na radu do plana zbrinjavanja otpada, no nakon nešto manje od godinu dana mukotrpnog rada svi uvjeti bili su ispunjeni.
Ulazak u globalno snažan trgovački lanac poput Ikee, za Kircek je velik uspjeh. Gotić očekuje da će se prvi rezultati prodaje u Ikei vidjeti već iduće godine, kada očekuje 20 posto veći prihod od prodaje. Veći prihod pratit će i nova zapošljavanja i investicije u proizvodnju:
‘Planiramo zaposliti pet do šest ljudi. To se možda ne čini kao velika brojka, ali u tvrtki koje zapošljava 50 ljudi to je povećanje radne snage za deset posto. Planiramo nabaviti i dva do tri nova stroja na kojima bismo mogli proizvoditi i neke druge stvari koje Ikea prodaje’, planira Gotić.
Prema podacima servisa Poslovna Hrvatska, Kircek je lani imao prihod od 22 milijuna kuna i neto dobit od gotovo 600.000 kuna. Prije pet godina, tvrtka je ostvarila prihod od 16 milijuna kuna, a rekord su zabilježili 2013. s prometom od 24 milijuna kuna. Marže kod proizvođača drvnih proizvoda vrlo su niske. Gotić kaže da maksimalno dosežu tri do četiri posto, piše Tportal.