Za koje bolesti šefovi imaju, odnosno nemaju razumijevanje?

Ekonomija 02. ruj 201512:24 > 12:25
Pixabay

Zaposlenici koji pate od migrena možda trebaju smisliti bolji izgovor kad javljaju da neće doći na posao jer tek svaki peti šef smatra to stanje dovoljno ozbiljnim razlogom izostanka s posla, prenosi britanski list Telegraph.

Bolovi u leđima, ozljede koje su rezultat nezgoda te čak i operativni zahvati koji nisu hitni poput uklanjanja sive mrene ili ugradnje umjetnog kuka ne izazivaju razumijevanje kod poslodavaca i tek ih 37 posto smatra dostatnim razlozima za izostanak s posla, pokazalo je istraživanje koje je o bolovanjima provelo britansko osiguravajuće društvo AXA PPP Healthcare među 1000 poslodavaca.

Prema istraživanju gripa je najprihvatljivije oboljenje koje opravdava bolovanje, iako je i ono izazvalo razumijevanje tek 41 posto poslodavaca.

Iako poslodavci na mentalne bolesti poput stresa, depresija ili tjeskobe ne gledaju kao na bolja ili lošija opravdanja za bolovanja istraživanje je pokazalo da su zaposlenici skloniji o njima lagati i skrivati da su ona pravi uzrok izostanka s posla.

Prema istraživanju provedenom među tisuću zaposlenika sedam bi posto lagalo šefu ako bi moralo na bolovanje zbog neke fizičke bolesti poput bolova u leđima, gripe ili slučajne ozljede, dok bi čak 40 posto zatajilo šefu da na bolovanje mora zbog stresa, tjeskobe ili depresije.

Prema istraživanju 22 posto zaposlenika ne bi otkrilo da je stvarni razlog odlaska na bolovanje prehlada a 12 posto da ostaje kod kuće zbog migrene.

“U mnogo slučajeva produktivnije je da zaposlenik ostane kod kuće jedan dan kako bi se oporavio nego da dođe raditi sa smanjenim sposobnostima zbog primjerice prehlade ili gripe i rizikom da proširi bolest na kolege”, kaže Glen Parkinson iz AXA PPP Healthcare.

Upitani zašto skrivaju pravu dijagnozu zbog koje odlaze na bolovanje 23 posto je odgovorilo da smatra da je njihovo zdravlje njihova privatna stvar, daljnih 23 posto boji se kako će se na njih gledati, 15 posto smatra da im se neće vjerovati, sedam posto boji se reakcije šefa i tri posto priznalo je da bi se sramilo zbog stvarnog razloga bolovanja.

Parkinson dodaje da je za poslodavce ključno pokazati razumijevanje i fleksibilnost kad se zaposlenici ne osjećaju dobro radi zdrave radne atmosfere.