Jamnica dominira tržištem osvježavajućih napitaka

Ekonomija 08. ruj 201509:53 > 09:55
Pixabay

Na tržištu osvježavajućih napitaka, proizvodnje mineralne vode i drugih voda u boci, u Hrvatskoj posluju 53 poduzetnika, no više od 85 posto ukupnih prihoda na tom tržištu ostvaruje Jamnica d.d., iz sastava koncerna Agrokor, pokazuju podaci koje je objavila Fina.

Na temelju podataka iz obrađenih godišnjih financijskih izvještaja za 2014. godinu, od 53 poduzetnika na tom tržištu prošlu je godinu s dobiti poslovalo njih 28, dok je 25 završilo godinu u gubitku.

Finini podaci pokazuju i da je ukupna dobit tih poduzetnika lani iznosila 202 milijuna kuna, a ukupni gubici nešto više od 26 milijuna kuna, što znači da je na razini cijele industrijske grane konsolidirana dobit za 2014. godinu 175,8 milijuna kuna.

Rezultat je to ukupnih prihoda u iznosu od 1,76 milijardi kuna te ukupnih rashoda od 1,55 milijardi kuna, koji su u odnosu na godinu ranije smanjeni, i to prihodi za 10,2 posto, a rashodi za 3,6 posto.

Čak 1,5 milijardu kuna ili 85,2 posto ukupnih prihoda na hrvatskom tržištu osvježavajućih napitaka, proizvodnje mineralne vode i drugih flaširanih voda lani je ostvarila Jamnica.

Na drugom je mjestu tvrtka JIL iz Zagreba sa 64,6 milijuna kuna prihoda, odnosno udjelom u ukupnim prihodima od 3,7 posto, a slijede Kapivit iz Belog Manastira s 31,7 milijuna kuna prihoda (udio od 1,8 posto), Naturalis iz Civljana s 23,7 milijuna kuna prihoda (1,3 posto) te zagrebačka Živa voda, koja je lani imala prihode od 17,3 milijuna kuna (jedan posto).

U Jamnici, koja zapošljava 1.205 radnika, 2014. je bila i najviša prosječna mjesečna neto plaća, od 6.438 kuna, a slijede JIL (13 zaposlenih, prosječna plaća 5.296 kuna) i Naturalis (29 zaposlenih, prosječna plaća 5.258 kuna).

No, podaci Fine pokazuju da je prema produktivnosti daleko ispred konkurencije zagrebački JIL, u kojem je 2014. prihod po zaposlenom bio na razini od gotovo 5 milijuna kuna, dok je u Jamnici taj iznos višestruko niži i iznosi 1,25 milijuna kuna.