Aktivnosti u industriji eurozone snažno su porasle u ožujku, odražavajući skok domaće i inozemne potražnje i optimizam poslovnih čelnika, izvijestila je londonska tvrtka Markit, upozorivši ipak na prenapregnute lance opskrbe i rast cijena.
Markitov indeks menadžera nabave (PMI) u industriji eurozone skočio je u ožujku za 4,6 bodova u odnosu na prethodni mjesec, na 62,5 bodova, što je njegov najveći skok otkada je londonska tvrtka za prikupljanje i obradu podataka počela objavljivati istraživanja.
“Industrija u eurozoni doživljava procvat, proizvodnja i knjige narudžbi bilježile su u ožujku najsnažniji rast otkada se istraživanje počelo objavljivati prije gotovo 24 godine”, zaključuje poslovni ekonomist Markita Chris Williamson.
Proizvodnja raste na krilima optimističnih očekivanja za predstojećih 12 mjeseci, a u Markitu ističu i rekordan priljev izvoznih narudžbi.
“Motor rasta izrazito je poboljšanje poslovnog raspoloženja u proteklim mjesecima”, naglašava Williamson, dodajući da se kompanije pripremaju za još snažniju potražnju nakon cijepljenja.
Industrija je bilježila snažan rast u svim zemljama obuhvaćenim istraživanjem, na čelu s Njemačkom.
“Iako je usredotočen na Njemačku, koja je u (ožujku) zabilježila posebno snažan, rekordan rast, trend poboljšanja ima široku osnovu i obuhvaća cijelu regiju jer tvornicama na ruku ide rast domaće potražnje i opetovani rast izvoza”, objašnjava Williamson.
Jačanje trgovine, narudžbi i proizvodnje dodatno je opteretilo ionako preopterećene lance nabave, ističe Markit, ukazujući na manjak proizvoda, snažniju globalnu potražnju i kontinuirane probleme u logistici, povezane sa covidom 19.
“Sliku donekle pomućuju rekordni poremećaji u lancu nabave, koje će vjerojatno dodatno pogoršati kašnjenja povezana s blokadom Sueskog kanala”, ističe glavni ekonomist Markita.
U takvim su uvjetima troškovi inputa snažno porasli i oštro su poskočile prosječne proizvođačke cijene u industriji, bilježi londonska tvrtka, dodajući da je stopa inflacije dosegnula najvišu razinu od travnja 2011. godine.
“Iako se čini da su faktori koji podižu cijene privremeni, povezani s početnim oporavkom od covid-19 blokada, eventualno daljnje jačanje pritiska na troškove tvrtki i na prodajne cijene nije poželjno”, ističe Williamson.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!