U utorak je Europska federacija biciklista objavila novo izvješće o stanju nacionalnih strategija biciklizma u zemljama Europe, u vrijeme kada raste politički interes za biciklizam kao održiv i zdrav način putovanja.
U utorak je Europska federacija biciklista objavila novo izvješće o stanju nacionalnih strategija biciklizma u zemljama Europe, u vrijeme kada raste politički interes za biciklizam kao održiv i zdrav način putovanja.
Pedeset četiri zemlje regije su se obvezale u svibnju 2021. godine razviti i krenuti u primjenu nacionalne strategije do 2030. Analizom podataka iz 47 europskih zemalja, dolazi se do zaključka da je velika većina daleko od toga da dosegne ovaj cilj.
„Nacionalna strategija je važan instrument za razvoj biciklizma u pojedinim zemljama. Takve strategije su već dugo prisutne u tradicionalno više biciklistički nastrojenim državama Europe, ali u posljednjih nekoliko godina primjećuje se i napor zemalja južne Europe da dostignu taj standard. I dok je još uvijek primjetno zaostajanje, pogotovo u istočnoj Europi, postoje jasni znakovi da se biciklizam širi Europom,“ izjavio je Fabian Küster, direktor odjela za politike pri Europskoj federaciji biciklista.
Od 47 analiziranih zemalja, u njih 13 trenutno postoji nacionalna strategija za razvoj biciklizma, dok 10 ima strategije kojima je potrebna nadogradnja. 2021. godine su nacionalnu strategiju usvojile Belgija, Cipar, Njemačka i Španjolska, a još pet zemalja je u procesu razvijanja vlastitih strategija.
Da bi se postigao cilj razvoja strategija do 2030., većina zemalja mora hitno započeti proces razvoja ili nadograđivanja nacionalnih strategija, piše u izvješću.
Federacija planira svake godine objavljivati izvješća kojima će pratiti napredak, implementaciju i efikasnost strategija do 2030. godine.
Ključne točke u izvješću navode da ukupno 23 zemlje imaju, ili su u jednom trenutku imale nacionalnu strategiju razvoza biciklizma. U 10 zemalja, uključujući tradicionalno biciklističku naciju Dansku, ta strategija je zastarjela. Pet zemalja u ovom trenutku razvija nacionalnu strategiju, uključujući Grčku, Italiju i Ukrajinu.
Devetnaest zemalja, najviše na Balkanu, istočnoj Europi i Kavkazu, nikada nisu imale nacionalnu strategiju za razvoj biciklizma i trenutno ju niti ne razvijaju. U tu skupinu je uključena i Hrvatska.
Klasične mjere u procesu razvoja takve strategije uključuju promociju kombiniranog prijevoza, zakonske izmjene propisa o cestovnom prometu i razvoja nacionalne mreže biciklističkih ruta.
Trajanje većina strategija poklapa se s trajanjem mandata vlada koje su ih i donijele, dok su ostale zemlje donijele strategije na rok od sedam, deset ili 25 godina, navodi se u izvješću Europske biciklističke federacije.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!