Psihologinja Keith Jurow već duži niz godina bavi se psihologijom konzumerizma, a nedavno je otkrila zbog čega svi imamo bar jedan komad odjeće koji nikad nismo odjenuli, te zašto uopće kupujemo takve stvari.
Kao najčešći razlog navela je to što kupimo artikl koji nikad ne izvadimo iz ormara, je taj da smo ga pogrešno procijenili i ignorirali njegovu manu. Artikl nam se zbog nečega jako svidio, ali nešto s njime nije bilo u redu, ali bio je na sniženju pa smo ga ipak kupili.
“Svi to radimo, kupujemo odjeću koju nikad ne nosimo. Ovo je klasičan primjer fenomena kognitivne pristranosti pri čemu ignoriramo informaciju koja nije u skladu s našim željama. Na primjer, žena po imenu Caren s kojom sam razgovarala, kupila je svilenkastu bluzu vrlo ugodnu na dodir. Ali, bluza ima veliku manu jer ne ide ni uz što što ima u garderobi. Ipak, bila je na velikom sniženju i zbog toga ju je kupila. Nije željela odustati od nje i odbila je samu pomisao vratiti je u trgovinu. Na kraju bluzu nijednom nije odjenula”, rekla je Jurow.
Žene uvjeravaju sebe kako nisu pogriješile te da će u nekoj prilici sigurno ubući komad garderobe koji im već duže vremena ‘skuplja prašinu’.
Psihologinja navodi kako je razlog zbog kojeg kupujemo odjeću koju nikada ne nosimo i taj što imamo pogrešnu percepciju o sebi. Zbog te percepcije, odnosno samozavaravanja, uspijemo racionalizirati kupovinu artikla koji bi nam se inače činio neprikladan, nepotreban ili bezvezan, prenosi azra.ba.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram