Američki automobilski div Ford Motor ponovo planira suradnju s indijskom grupom Mahindra kako bi se zajedno okušali u proizvodnji cjenovno prihvatljivijih električnih automobila.
Dvije su kompanije raskinule partnerstvo 2005. godine a sada planiraju trogodišnju suradnju na nizu područja, uključujući električne automobile i nabavu.
“Ford je vezan za Indiju”, konstatirao je u priopćenju Fordov izvršni potpredsjednik i predsjednik odjela globalnih tržišta Jim Farley.
“Savez (s grupom Mahindra) omogućit će nam suradnju kako bismo bili u poziciji iskoristiti prednosti koje očekuju automobilsku industriju”, dodao je Farley.
Potez predstavlja temeljiti zaokret u Fordovoj poslovnoj politici pod vodstvom novog izvršnog direktora Jima Hacketta budući da je njegov prethodnik na kormilu Forda Mark Fields zatražio analizu opravdanosti Fordova angažmana u Indiji.
Većina inozemnih proizvođača automobila ima teškoća na indijskom tržištu zbog cjenovnih ograničenja. Tako je Ford uspio zauzeti nešto manje od tri posto tržišnog udjela.
Na globalnoj razini očekuje se istodobno eksplozija tržišta električnih automobila s obzirom na najave vlada, uključujući one u Pekingu i New Delhiju, da u idućih nekoliko desetljeća namjeravaju u potpunosti povući iz upotrebe automobile na fosilna goriva.
U Indiji samo Mahindra proizvodi električne automobile, i to uz drastično niže troškove od onih Tesle i drugih globalnih brendova. Stoga bi partnerstvo s tom indijskom kompanijom Fordu osiguralo pristup jeftinoj tehnologiji.
Mahindra će pak dobiti pristup čitavom nizu novih modela automobila i čitavom nizu tržišta.
Abdul Madjeed iz savjetodavne tvrtke PwC predviđa da će i drugi proizvođači automobila u budućnosti sklapati strateška partnerstva u kontekstu nastojanja da se smanji prometno zagađenje okoliša i pojača upotreba informatičke tehnologije.
“Savezi će u budućnosti biti ključ opstanka. Nitko ne može sam izaći na kraj s onime što dolazi”, tumači Majeed za AFP.
“Sektor se mijenja iz temelja. pojavljuju se nove kompanije pa ‘stare’ moraju potražiti partnere kako bi preživjele”, dodaje on.
Japanski Toyota Motor i Suzuki već su najavili suradnju radi razmjene tehnologije a General Motors i Ford odlučili su se na razne eksperimente sa softverskim divom specijaliziranim za posredovanje u uslugama prijevoza Uber Technologiesom.