Koliko god bili načitani i informirani, ako se ne znate ponašati s drugim ljudima, nećete postići to što želite, pogotovo ne u poslu, kaže menadžerica iz T. Ventures, Kristina Howad.
U knjizi “Socijalna inteligencija” dr. Karl Albrecht kaže da ljudi s visokom socijalnom inteligencijom dijele pet karakteristika: svi oni, tvrdi, imaju izraženu svijest o situacijama u kojima se nađu, uvijek su ‘prisutni’, autentični, jasni i empatični. Ovo je pet osobina socijalno inteligentnih ljudi prema dr. Karlu Albrechtu, prenosi Bussines Insider.
Svijest o situaciji
Prije nego stupe u kontakt s nekim, socijalno inteligentni ljudi odvoje vrijeme kako bi tu sobu ‘proučili’ i kako bi sagledali njeno emocionalno stanje i moguće namjere. Kroz njihovu verbalnu i neverbalnu komunikaciju, kaže, možemo dobiti predodžbu o njihovim sobnostima i o dinamici njihovog odnosa s nama, a što više proučavamo ljude oko sebe brže ćemo s njima i uspostaviti kvalitetne veze.
Prisutnost i koncentracija
Najveći neprijatelj u poslu je ometanje, a isto prema dr. Albrechtu vrijedi i za produktivnu interakciju s ljudima oko nas. Fizički biti među ljudima nije dovoljno, moramo biti prisutni i mentalno i emocionalno. Povezivanje s ljudima postaje izazovno ako na njih dovoljno ne obraćamo pažnju. Uz sve vanjske distrakcije, savjetuje autor, moramo naučiti smiriti svoj unutarnji dijalog kako bismo se skroz usredotočili na osobu koja je pred nama.
Autentičnost
Albrecht autentičnost raščlanjuje na tri dijela: poštovanje sebe, vjeru u osobne vrijednosti i iskrenost prema drugima. Kad imamo sve troje, kaže, drugi nas doživljavaju kao autentične. No, nikada nećemo biti osoba kakva želimo biti ako ne znamo kako točno ta osoba izgleda, a kako bi dobili jasnu sliku, Albrecht predlaže da zapišemo kakvim vrijednostima sami težimo, što možemo tako da si postavimo sljedeća pitanja: Koji su moji prirodni talenti? Što me motivira? Što sam naučio iz iskustava i kako su me učinila boljom osobom? Kako moji talenti mogu pomoći drugima?
Jasnoća
Kad je u pitanju komunikacija, jasnoća je ključna. Socijalno inteligentni ljudi jako dobro izražavaju svoje misli i osjećaje i to na drugima ‘lako probavljiv’ način. Komunikacijske vještine mogu se popraviti s pisanjem, i to tako da si pročitano čitamo, snimamo se i opet izgovaramo, sve dok nismo zadovoljni s načinom na koji smo rekli što smo htjeli, prenosi Večernji list.
Empatija
Empatija je vještina izgradnje veza s ljudima – sposobnost da se ljudi upoznaju na osobnoj razini poštovanja i spremnosti za suradnju. Empatija, u ovom slučaju, nadilazi uobičajenu definiciju osjećaja prema drugoj osobi; ovdje to znači stvaranje međusobnog osjećaja između sebe i druge osobe.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram