TESTIRALI SMO: Jaguar XF 2.2d

Aleksandar Todorović/najboljiauto.com

Jaguar XF je luksuzna limuzina modernog dizajna, ali s retro osjećajem u vožnji uz okruženje s mnogo kože i kroma.

 Ovo je limuzina koja u sebi nosi dovoljno energično srce. To je dinamičan, brz i atraktivan auto koji agresivno skreće pažnju na sebe. On je konkurent Mercedesu, BMW-u i Audiju u rangu cijene, jer Jaguar je prije svega engleska limuzina, a to znači da je klasa za sebe. Jaguar je san svih zaljubljenika i poznavatelja automobila kao i onih koji su bar jednom provozali ovu profinjenu kreaciju na četiri kotača. Jaguarov glavni inženjer Andy Whyman može biti ponosan što Jaguar XF ima autonomiju do 1312 km s jednim spremnikom uz prosječnu potrošnju od samo 4,9 l/100km. XF je još jedan model u nizu koji upotpunjava bogatu povijest ove marke. Automatski menjač s osam stupnjeva prijenosa je jedan od „krivaca“ za tako nisku potrošnju, ali svoj doprinos daje i dobra aerodinamika.

Aleksandar Todorović/najboljiauto.com

Jaguar se u zadnjem desetljeću vratio korjenima. Iza moderne karoserije Jaguara XF krije se retro priča započela baš s ovim modelom. Ono što je započeo atraktivni Jaguar S, sada još uvjerljivije i u punom sjaju nastavlja model XF. Ova poveća engleska zvjerka na kotačima razbacuje se luksuzom, elegancijom i dovoljnom snagom od 163 KS koju razvija 4-cilindarski motor obujma 2.2 litre, veoma brižno zvučno izoliran. Svojom dužnom od gotovo pet metara podsjeća na američke krstarice iz nekih drugih vremena, dok vrhunska izrada asocira na Aston Martin. Profinjeno dizajnirana unutrašnjost predstavlja kompromis između britanske i američke filozofije poimanja luksuza i obara s nogu. Prekidača ima jako malo, ništa nije suvišno niti nepotrebno. Englezi su uvijek imali osjećaj za odmjereno i lijepo, ali korisno. U vožnji zaista podsjeća na Cadillac, a najviše na Chrysler 300C, posebno kada je o upravljanju riječ. Kao da je inženjer g.Whyman želio vozača sačuvati od bilo kakvog stresa jer je upravljač ugođen da pruža pravi osjećaj limuzine. Sjedišta su udobna, ali otraga vas čeka neugodno iznenađenje zbog malo mjesta za koljena i glave putnika. Jednostavno, ne vjerujete u to što vidite. Prtljažnik je velik, ali nema ravne stranice i pravilno oblikovanu površinu. Preglednost je veoma loša, ali Jaguar ionako ne voze početnici, zar ne?

Branka Todorović/najboljiauto.com

Jaguar nudi poseban osjećaj vožnje

Pravo uživanje je vožnja Jaguara njemačkim „autobahnovima“, gdje ne postoji nikakvo ograničenje brzine. Kombinacija te slobode i tihe vožnje brzinom od 210 km/h je jedno predivno iskustvo koje mogu svakom preporučiti. Istina, dosta često sam poželio snažniji motor, ne jer je XF spor, njemu zapravo ovih 163 KS savršeno pristaje nego zato što ova limuzina odbija svaku vezu sa sportskim automobilima i da biste mogli pratiti sve one Mercedese, Audije i BMW-e na putu kroz Njemačku.

Nijemci zaista jure, ali vas i respektiraju na cesti. Jaguar posebno. Istina, nikada neću shvatiti njemačke vozače koji cijene engleske limuzine, ali ipak kupuju svoje. Jer, Jaguar je stvarno limuzina za pravu gospodu. Kad ste za upravljačem Jaguara XF jednako je lijepo krstariti brzinom 150 km/h ili 200 km/h. Nemate onu potrebu kao kod BMW-a, da uvijek pritišćete „gas do daske“ jer se limuzine iz Műnchena tako voze. Bavarski automobili vam nude sve više i više zabave, što brže vozite.

Upravo se tu i krije najveća razlika između Jaguara i njemačkih premium limuzina, pri brzinama primjerenim brzim auto cestama. Već pri 180 km/h postaje jasno da niste za upravljačem njemačkog premium automobila. To nije ništa uznemiravajuće, naprotiv, samo je drukčije jer morate znati i moći osjetiti britanski stil vožnje, limuzinski stil. Ipak, dozvolite, Englezi imaju jedan Lotus, Morgan ali i Aston Martin, za one koji žele prave, rasne, glasne sportske automobile. Može biti da su nekim vozačima, njemačke limuzine lijepe, ali kad parkirate Jaguar pored njih pretvaraju se u njemačkog „seljaka“ koji je opet navukao bijele čarape na ružne cipele. Šalim se, naravno, imaju i Nijemci stila, samo ih treba shvatiti i doživjeti, jer i oni imaju pravo baviti se umjetničkim djelima poput npr. dizajniranja automobila.

Veoma štedljiv Jaguar

Branka Todorović/najboljiauto.com

Jaguar XF 2.2d prešao je put od Birminghama u Velikoj Britaniji do Műnchena u Nemačkoj sa samo jednim punjenjem spremnika. To znači da je ovo najekonomičniji automobil u povijesti britanske marke. Prosječno je trošio 4,9 litara. I ovaj automobil, stvarno toliko troši, ukoliko se lišite sportskih ubrzanja i želje da budete najbrži na auto cesti. Prosječna potrošnja na mojem testu je bila 6,7 litara, ali je Jaguar vožen i po Beogradu po najvećim gužvama. Da nije prosjek testa bi bio znatno manji. Ovaj Jaguar je izuzetno štedljiv.

Od ZF-ovog automatskoga mjenjača kutije dobit ćete sve što očekujete: brzinu, preciznost i slobodu. Lijepo je što je zvuk motora jako dopadljiv, mada se radi o dizelu. Zvuk nije senzacionalan kao kod Jaguarovih benzinskih motora, ali zadovoljava. Kočnice su sjajne i zaista je moguća divlja vožnja, ali u zavojima ipak prerano pokazuje svoju limuzinsku ćud. Jaguar XF ostaje jako dugo stabilan, ali loše je što upravljač ne šalje dovoljno povratnih informacija s ceste.

Jaguar je mnogo iskustva i novca uložio kako bi napravio odličan ovjes, ali XF jednostavno nije za jurnjavu brdskim cestama. Brzu vožnju XF može pružiti, ako ga vozite na limitu jer ipak 163 KS treba stalno „prebrojavati“. Handling je vrlo dobar, točno onakav kakav žele kupci Jaguara. On je daleko od sportskog ili onog kod BMW-a.

Brz, ali uvijek elegantan

Aleksandar Todorović/najboljiauto.com

Jaguar već desetljećima predstavlja uspješan spoj limuzine i sportskog automobila, pri čemu se nije izgubilo na udobnosti, ali niti na brzini. Mnogi ne znaju da je osnivač Jaguara počeo vrlo skromno, od prikolica za motocikle, preko jednostavnog, jeftinog, ali zavodljivog Austin Sevena do sportskih kupea i prelijepih limuzina. Sjaj divlje mačke na prednjem dijelu nije kroz dugu povijest uvijek bio dovoljan kako bi se modeli uspješno prodavali. Mada je nekoliko puta bila ranjena, divlja ćud mačke je uvijek izlazila na vidjelo. Pa i danas, pod okriljem strogih korporacijskih pravila vlasnika iz Indije, Jaguar uspjeva očuvati svoju osobnost i dovoljan broj vjernih zaljubljenika u ovaj, prije svega britanski automobil.

Čarobni dizajner Callum i njegovo društvo inženjera napravili su sjajan posao

Jaguar kod većine vozača asocira na elegantno skrojen automobil, vrlo često čudnih boja, ali i linija zaobljenih na neki drukčiji, “engleski” način. Čak je i miris ovoga automobila poseban, počevši od kožnih sjedala do pažljivo odabranih obloga. Nedosanjani san mnogih, prestižan automobil za odabrane. Ipak, Jaguar ima šta da pokaže i mada mnogi misle da ima boljih automobila, rijetko tko ne priznaje da su automobili pod ovom značkom uvijek imali poseban “šmek”. Tako je vremenom Jaguar postao marka vrijedna divljenja, od prikolica, preko “golih” sportskih automobila, do limuzina koje su uvijek stvarale novac, jer kao što i sami znate, oni dobro “potkoženi” vole više da ih voze, nego da voze!

Tvorac Jaguara je bio zaljubljenik u motocikle

Sir William Layons i William Walmsley su 1922. godine osnovali tvrtku Swallow Sidecar Company koja je od aluminija proizvodila prikolice za motocikle. Inače, gospodin Layons, tvorac Jaguara, bio je zaljubljenik u motocikle. Međutim, kako su automobili postajali sve popularniji, tako se i ova kompanija prestrojila u hodu. pa je 1927. godine predstavljen prvi automobil, razvijen na osnovi Austinove šasije – Austin7.

Limuzinski život, Jaguar je započeo modelom XJ6, 1968. godine. I ovaj automobil je bio točno ono što je Jaguaru nedostajalo. Mada osjetno većih dimenzija nego bilo koji Jaguar do tada, nije nimalo izgubio ne eleganciji, čak suprotno. Lyons je svijetu podario još jedno umjetničko djelo i ovu marku uvrstio među najbolje proizvođače prestižnih limuzina. Ovaj model je u svijet limuzina donio novu dimenziju osjećaja za upravljačem te je uz “plišanu” vožnju svom vlasniku uz ekstravaganciju mogao ponuditi i ekstremno brzu vožnju. Zaobljene, nježne linije koje “miluju” automobil cijelom duljinom su toliko savršene da su zadržane do dana današnjeg s aktualnim XF.

Britanski Mercedes, ali i malo više od toga

Jaguar je ponos svakog Britanca, tradicija koja je postala dio povijesti. Mada napada isti segment tržišta poput Mercedesa i to čak s manje uspjeha, britanski automobil je ipak mnogo više od kvalitetnog i udobnog automobila. Ikona je to koja i danas sija. Uvijek će biti dovoljno bogatih ekscentrika koji će poželjeti malo engleskog stila, ali i lijepih gospođa koje će se za istima okretati, a to je ono što čini da se ovaj naš ludi svijet i dalje vrti, oko žena ili automobila, sve jedno, važno je da se novac troši, a on uostalom za to i služi, zar ne?


Jaguar XF ima bogatu opremu

Branka Todorović/najboljiauto.com

Kompletna i izuzetno bogata serijska oprema samo nadopunjuje utisak da se radi o dekadentno luksuznom automobilu koji svojom pojavom gotovo ponižava konkurenciju. Već je sada sasvim jasno da će model XF ući u anale svjetske auto industrije kao model koji je uspešno uzdrmao nedodirljivu veliku trojku koju čine Mercedes, BMW i Audi.

Jaguar je veoma vješto pronašao rupu na tržištu, jer model XF je ponudio bolju udobnost nego Mercedes, a to nitko od Jaguara to nije tražio. Ili možda je? Američki kupci su veoma zahtjevni, a Jaguar im zna udovoljiti. Zbog toga je „preko bare“ jednako cijenjen kao u svojoj domovini. Možda i Clarkson konačno može, bez pretjerivanja, uzviknuti da je Jaguar najbolji.

Prema Jaguarovoj tradiciji, motor je postavljen uzdužno iznad prednje osovine, a pogon je na zadnje kotače, kako i treba biti. Jaguar je uvijek navodio da je XF glavni konkurent njemačkom “svetom trojstvu” Audiju A6, BMW-u Serije 5 i Mercedes-u E klase, ali ovaj model nema puno dodirnih točaka s germanskim poimanjem luksuznih limuzina. Jaguar XF ističe profinjeno plišanu vožnju. Ovaj automobil jednostavno ne želi biti najbrži u zavojima. On želi da vas na najotmjeniji način vozi do odredišta sa što manje stresa. BMW jednostavno ne nudi tu mirnoću, smirenost i udobnost. Audi A6 nema pogon na stražnjoj osovini tako da realno i nije premium automobil, dok je Mercedes E klase veoma udoban, ali opet nije Jaguar. A to znači da nema stila, šarma i specifičnog britanskog smisla za jednostavno, lijepo i kvalitetno.

Velike dimenzije nisu poželjne prilikom probijanja tijesnim gradskim ulicama, ali kad se s XF-om pojavite na auto cesti, istog trenutka postajete “svoj na svome”. Motor s 2,2 litara obujma mirno prede, a najveći okretni moment od 400 Nm razvija već pri 1800 o/min. Premda je metalna “konjica” povezana s automatskim mjenjačem, doduše s čak osam stupnjeva prijenosa (točno dva puta više od Chryslera 300C) to ne smeta performansama, jer je elektronika dobro podešena.

Branka Todorović/najboljiauto.com

Jaguar XF je dobar primjer uspjelog kompromisa između maksimalne udobnosti i dobrog ponašanja vozila u zavojima i pri velikim brzinama. Automobil ostaje dovoljno miran i pri najvećih 210 km/h, a ekstremno uvjerljive kočnice vozaču ulijevaju dodatnu sigurnost. Velik upravljač je dovoljno precizan i progresivan te uspješno prati cijelu ovu priču te će zadovoljiti i one najzahtjevnije, osim vozača BMW-a i Infinitija.

Kad, na koncu svega, podvučete crtu i imate u vidu prosječnu potrošnju od oko 6,7 litara (na testu), ipak morate priznati da ova limuzina može biti itekako racionalna kupovina. U Njemačkoj, Jaguar brže gubi vrijednost, a tako je i na ovim područjim, pa ovakav Jaguar nekoliko godina star može biti vaš za oko 35.000 €. Cijena novoga je takva da se mnogima zavrti u glavi, a kada se na to doda i oprema koju je imao testirani primjerak, tada cifra ulazi u Mercedesovu kategoriju. Ali Jaguar i ne želi biti jeftin i nema namjeru nuditi modele za običan narod. Jaguar nije radio eksperimente poput Mercedesa s A klasom i Audija s modelom A2 jer ti automobili nisu bili dostojni imena kojeg su nosili.

Ova luksuzna kreacija je, na žalost, nedostižna za većinu naših vozača. Zato je, međutim, nadomak onima koji ne razmišljaju o novcu, a žele osjetiti čari pravog elitizma. Već početkom 2016. godine stiže obnovljeni XF na tržišta u regiji. Test modela XE uskoro slijedi, on košta manje i nudi više sportskoga duha.

Šta ona kaže: U manje prosvijetljenim vremenima najbolji način da dođeš do djevojke bio je preko dobrog automobila. Zato su muškarci desetljećima sanjali da imaju Jaguar, jer su žene uvijek znale cijeniti prave vrijednosti i eleganciju profinjenih engleskih limuzina. Jaguar XF je zapravo ostvarenje svih snova, automobil koji vas vozi kao da lebdite na oblacima, koji vas tako dobro odvaja od buke vanjskoga svijeta da se zaista možete posvetiti svojim mislima. Jaguar je uvijek radio posebne automobile za posebnu klijentelu. Vožnja Mercedesa i BMW-a, nakon Jaguara, izgleda kao jeftina večera nakon kavijara. Svakako, ukoliko vam je do retro osjećaja u vožnji i ukoliko imate profinjen ukus za jako fine stvari. Jaguar XF je jedna od njih. Mane? Na njih zaboravite kad ste zaljubljeni. A ja sam zaljubljena u Jaguar jer je to automobil koji može zarobiti muškarca, ali i ženu!

Kome je namijenjen ovaj automobil?

Aleksandar Todorović/najboljiauto.com

Jaguar XF će cijeniti bogati ljudi koji žele ne samo veliku i udobnu limuzinu nego i avangardni dizajn. Oni sada imaju novu mjeru vrijednosti luksuza – Jaguar XF! Kupci i zaljubljenici u BMW su jako daleko od ovog Jaguara, jer ova limuzina nudi sasvim drukčiji stil vožnje za drukčije vozače, one koji ne drže štopericu u rukama i one koji uživaju u plišanoj vožnji, a ne u oštrim zavojima.

Jaguar XF komunicira s vozačem, na jedan sasvim drukčiji način. Govori drukčijim „jezikom“ od njemačkih automobila i iako je konkurent Mercedesu CLS, prije svega po svom izgledu i koncepciji, on s tom limuzinom ima izuzetno malo dodirnih točaka, jer je od nje mnogo udobniji, mekši, profinjeniji, ali ako ćemo iskreno i elegantniji. Ovaj Jaguar je dovoljno dinamičan, ukoliko ste već navikli na Jaguarove limuzine, a one kada imaju mnogo snažnije i moćnije motore od ovog na testu nisu napravljene za trkače staze. Jaguar niti želi, niti se trudi da bude BMW. Pa zašto bi Englezi radili njemački automobil, kad engleska auto industrija ima svoje prednosti, vrijednosti i čari. Onaj fini osjećaj u trbuhu dok vozite Jaguar, ne može se ničim zamijeniti. Ni novcem, ni Mercedesom, niti Cadillacom. Jaguar je profinjen na svoj drski, britanski način. Englezi odbijaju napraviti automobil koji se na cesti ponaša poput limuzina iz Stuttgarta i Műnchena. Sviđa li se to svima? E, to je već neko drugo pitanje, ali američki vozači su se opet vratili Jaguaru, čeka se samo na Europljane, jer i Kinezi su shvatili da je Jaguar jedan poseban dragulj u svjetskoj auto industriji.

Znam, većina vas sanja Audi ili BMW, neki više vole Mercedes. Ostanite vjerni svojim markama i stavovima. U suprotnom, narušit ćete svoju „svemirsku ravnotežu“. Ja to itekako poštujem. Ali dozvolite mi da vam priznam, ovaj Jaguar je tako dobar automobil da ga i ja želim. Dozvoljavate?

*Cijena na upit (za model 2016.poznata od siječnja)

Branka Todorović/najboljiauto.com

Prednosti: Elastičan i štedljiv motor, koji dobro zvuči mada je dizelaš s četiri cilindra. Veoma udobam ovjes, odlična završna obrada, kvalitetni materijali, odličan audio uređaj i ozvučenje, vrlo dobra ergonomija na prednjim sjedištima, koja su dobro profilirana, elegantno dizajnirana unutrašnjost. Snažna svjetla, bogata oprema, vrhunske kočnice, odlična međuubrzanja, pregledni instrumenti, a posebno oduševljava automatski mjenjač s osam stupnjeva. Stabilan, neutralan i upravljiv automobil.

Mane: Veliki krug okretanja, manje mjesta na stražnjim sjedištima nego kod konkurencije, posebno iritira krov koji se strmo spušta. Osrednja varijabilnost karoserije i loša preglednost. Prosječno precizan servo upravljač neće se dopasti svima, motor ima dovoljno okretnog momenta, ali ponekad poželite ispod haube bar 200 KS. Nedovoljno razgranata servisna mreža, otežana dalja prodaja, cijene i dostupnost rezervnih dijelova.

Aleksandar Todorović/najboljiauto.com

DIMENZIJE : SPECIFIKACIJE
Dužina: 4.998 mm
Širina: 1.877 mm
Visina: 1.461 mm
Međuosovinski razmak: 2.910 mm
Prtljažnik: 501 l
Masa: 1.735 kg

MOTOR : SPECIFIKACIJE
Obujam: 2.198 ccm
Snaga: 163 KS pri 4.000 o./min
Okretni moment: 400 Nm od 1.500 do 2.750 o/min.

PERFORMANSE : SPECIFIKACIJE
Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 9,8 s
Najveća brzina: 210 km/h
Potrošnja (tvornički podatak): 5,2 l/100 km
Potrošnja na testu: 6,7 litara

Euro NCAP crash test: 5 zvjezdica

Ocjene od 1 do 5 (Najboljiauto.com)

Prosječna ocena: 4,4
Dizajn: 5,0
Sigurnost: 5,0
Motor i mjenjač: 4,5
Performanse: 4,0
Potrošnja: 5,0
Cijena i jamstvo: 4,0
Udobnost: 5,0
Ponašanje na cesti: 4,5
Kvaliteta i pouzdanost: 4,5
Ponuda prostora: 2,5

Opći dojam: 5,0
Paleta motora: 5,0
Mogućnost dalje prodaje: 3,0

Drugo mišljenje

Promo

Goran Vrhovec, urednik portala www.kojiauto.hr i magazina WhatCar?

XF je poslovna limuzina u najboljoj Jaguarovoj tradiciji i model s kojim se Jaguar vratio na stare staze slave.

Nudi odličan miks između sportskih osobina i udobnosti, sa jedinstvenom britanskom elegancijom iznutra, a ono što je još važnije je da je sada i po pouzdanosti na samom vrhu svih statistika.

2.2 litreni dizelski motor je predstavljao ulaz u XF seriju i sa svojih 163 KS nudio je solidna vozna svojstva osim ako niste trkač u duši, jer u tom slučaju ipak ste morali uzeti neki jači motor.

Idealna poslovna limuzina ako ne želite biti kao svi drugi “poslovnjaci”.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook.