Imati mnogo predmeta u domu ili uredu može predstavljati nedostatak jer zahtijeva puno dragocjenog vremena i energije da se sve posloži na kraju radnog dana ili po završetku posla.
Poteškoće s pospremanjem i nedostatak vremena za to razlog su zašto većina ljudi zanemaruje aktivnosti pospremanja i sve se više navikava živjeti u neurednom i kaotičnom radnom okruženju.
Donosimo četiri pravila koja su vrlo jednostavna za primjenu, ali koja će radikalno promijeniti vaš odnos prema predmetima i praksi pospremanja:
1. Stvari moraju biti blizu
Bilo da se radi o uredskom priboru ili kuhinjskom priboru, mora biti što bliže mjestu na kojem ćete ga koristiti – inače će vas lijenost spriječiti da ga uzmete kad vam zatreba i pospremite kad budete završili s korištenjem.
Najbolji način da ovaj trik primijenite u praksi je osloboditi fizički prostor – bila to ladica, komad namještaja ili vrata ormara – kako biste ga posvetili svim onim stvarima koje će vam trebati dok učite ili radite.
Na taj način ćete imati sve predmete koji su vam potrebni pri ruci i neće vam biti opterećenje vratiti ih natrag nakon što ih prestanete koristiti.
2. Sve mora imati svoje mjesto
Ako je, kao što smo rekli, važno stvoriti fizički prostor tako da svi predmeti imaju lako dostupnu lokaciju, također je istina da svaki objekt mora imati svoje fiksno mjesto na koje se mora vratiti nakon svake upotrebe.
Svaki put kad uzmete neki predmet, morate znati gdje mu je mjesto i gdje ga vratiti – kako biste znali gdje ga pronaći sljedeći put kada vam zatreba.
Zapravo, upravo predmeti bez mjesta (možda zato što su novi) stvaraju najveći nered u domu, jer nam dugo vremena prave društvo čekajući da im se dodijeli fizičko mjesto u kući.
3. Nemojte prepuniti
Jeste li se ikada gotovo bojali otvoriti ladicu ili komad namještaja jer ste znali da ste ih previše “natrpali”?
Ako želite naučiti biti uredniji u svom prostoru, trebali biste izbjegavati puniti ladice i smočnice do kraja, riskirajući da ih više ne možete zatvoriti.
Kako biste održali vizualni red i izbjegli previše kaotičnost, rješenje je ispuniti svoje zatvorene prostore, ali ne u potpunosti.
Ne zaboravite ostaviti barem mali prostor slobodnim – idealno bi bilo ostaviti 25% ukupnog volumena slobodnim.
Na ovaj način ne samo da se više nećete bojati ladice radnog stola, već ćete svaki put kad je otvorite moći odmah baciti pogled na njen sadržaj jer će svi predmeti biti uredni i vidljivi, piše Novi list.
4. Postavljanje mora biti jednostavno
Sigurno će vam se dogoditi da ste odugovlačili sa slaganjem određenog predmeta jer je zahtijevalo previše koraka, a možda i korištenje posebne opreme, primjerice taburea ili ljestvi za dohvat te gornje police u ormaru ili na tavanu.
I u ovom slučaju lijenost pobjeđuje vašu volju da prostor oko sebe održite urednim: Spoznaja da će uređenje tog predmeta zahtijevati mnogo radnji koči vas u tome i na kraju će taj predmet ostati odložen na bilo kojem mjestu u kući čak i tjednima, prije nego što pronađete motivaciju da to popravite.
Drugim riječima, ako trebate učiniti više od dva ili tri koraka da popravite određeni predmet, najčešće će vas vaša lijenost spriječiti u tome. Kako riješiti ovaj kratki spoj?
Samo stvorite organizacijska rješenja koja su neposrednija i lakša za provedbu. Samo tako ćemo moći svladati otpor svoje lijenosti i svaki put sve dovesti u red.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!