Proživljava li Facebook egzistencijalnu krizu?

Znanost 01. lis 201611:11 > 11:26
REUTERS/Dado Ruvić

Proživljava li Facebook: a) egzistencijalnu krizu, b) napad savjesti, c) krizu srednjih godina ili d) ništa od navedenog?

Ovo pitanje postavio je tehnološki portal The Crunch jer Facebook provodi anketu među korisnicima i pita ih misle li da je Facebooku stalo do njih. I da, doslovno koristi riječ stalo (eng. care).

Ispitivanje, za koje Facebook kaže da u njemu sudjeluje “mala grupa ljudi” uključuje pitanja koja testiraju korisnikovu jačinu osjećaja (bilo pozitivnih ili negativnih) prema ovoj društvenoj mreži prije nego što ih pita da objasne zašto se tako osjećaju.

“Ne štiti dovoljno moje osobne podatke”, “Ne daje mi kontrolu nad onime što vidim na Facebooku i tko vidi ono što ja objavljujem” i “Ima previše reklama” neki su od ponuđenih odgovora.

Druga pitanja traže od ispitanika da odaberu listu predmeta za koju misle da najbolje pokazuju koliko je Facebooku stalo.

Jedno od zanimljivih pitanja je da korisnici objasne kuda i kako usmjeravaju svoje pozitivne i/ili negativne osjećaje.

Na kraju ispitivanja Facebook kaže da će koristiti povratne informacije korisnika da “pomognu poboljšati Facebook”. A poboljšanja sigurno trebaju.

Većina stvar s liste mogućih odgovora daje naslutiti da se radi o kontroverzama koje u zadnje vrijeme muče Facebook – sve više smanjivanja privatnosti korisnika, čudne odluke oko cenzuriranja, News Feed koji ohrabruje clickbait, uglavnom cjelokupna uređivačka politika.

Zanimljivo je da jedno anketno pitanje glasi jesu li se mišljenje korisnika o Facebooku promijenilo u posljednjih tjedan dana.

“Osnivač Facebookovog VR-a tajno podupro pro Trump grupu”, “Pucnjava na Sveučilištu nije bila na Facebook Trendsu”, “Objave na Facebooku dovele do masovne tučnjave i brojnih uhićenja”, “Ubojica iz Charlottea mahao oružjem na Facebooku” neki su od nekih prošlotjednih medijskih naslova koji su se posvetili Facebooku i zato Facebook želi napraviti pozitivan PR.

Problem leži u tome što Mark Zuckerberg tvrdi da je Facebook tehnička, a ne medijska tvrtka i da oni ne proizvode sadržaj. To je nešto o čemu se može široko raspravljati.

U svakom slučaju, želi li Facebook stvarno popraviti mišljenje i o sebi i pokazati da mu je stalo do korisnika (kojih je više od milijardu!) mora učiniti daleko više od običnog anketiranja. Treba smanjiti svoje “inžinjerstvo” oko uredničke odgovornosti i shvatiti da mu trebaju ljudi – urednici, a ne samo algoritmi i moderatori.

Jer htio Zuckerberg priznati ili ne, Facebook jest medij, piše The Crunch.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter|Facebook | Instagram.