Facebook otvara tri nova centra za digitalno opismenjavanje

Znanost 22. sij 201814:21 > 14:21
Shutterstock

Facebook je u ponedjeljak najavio da će u Europi otvoriti tri nova centra za digitalno opismenjavanje građana a njegov potez podudario se s nezadovoljstvom u Europskoj uniji nastojanjima tehnoloških divova da smanje svoje porezne obveze.

Centri će biti otvoreni u Španjolskoj, Poljskoj i Italiji a u Facebooku najavljuju i 10 milijuna eura ulaganja u Francuskoj preko tamošnjeg centra za istraživanje umjetne inteligacije.

Facebook je već otvorio slične centre u zemljama poput Nigerije i Brazila.

“Ljudi strahuju da će ih digitalna revolucija pregaziti pa želimo ulagati u digitalno opismenjavanje kako bismo im omogućili stjecanje digitalnih vještina potrebnih za punopravno sudjelovanje u digitalnoj ekonomiji”, kazala je za Reuters poslovna direktorica Facebooka Sheryl Sandberg.

Centri će nuditi tečajeve za digitalno i medijsko opismenjavanje i sigurnost na Internetu skupinama s ograničenim pristupom tehnologiji, uključujući stariju populaciju, mlade i izbjeglice.

U Facebooku planiraju do 2020. godine obučiti milijun građana i vlasnika kompanija, uz klasične tečajeve za 100 tisuća malih i srednjih poduzeća te interneteske tečajeve za 250 tisuća kompanija.

“Apsolutno želimo pokazati ljudima da ulažemo na lokalnoj razini, ulažemo u tehnologiju, ulažemo u ljude”, poručila je Sandberg.

Najava se podudarila s raspravom zemalja Europske unije o prijedlozima pojačanog oporezivanja multinacionalnih tehnoloških kompanija i optužbama skupine velikih zemalja da kompanije poput Amazona, Googlea, Applea i Facebooka nastoje smanjiti svoje porezne obveze preusmjeravanjem dobiti u zemlje s niskim poreznim opterećenjem, poput Luksemburga i Irske.

Manje članice, poput Malte i Luksemburga, poručuju pak da bi izdvojena incijativa EU-a na području reforme poreznog sustava oštetila njihovo gospodarstvo i da bi išla na ruku konkurenciji.

Izvjestitelj Europskog parlamenta objavio je u prošlogodišnjem izvješću da su zemlje EU-a u razdoblju od 2013. do 2015. godine zbog povoljnih poreznih aranžmana Googlea i Facebooka izgubile nekih 5,4 milijarde eura poreznih prihoda.

U Europskoj komisiji poručuju da građani moraju poboljšati svoje digitalne vještine kako bi se smanjila nezaposlenost i kako bi Europa kreirala vlastitog digitalnog diva.