Europska prometna infrastruktura izrazito osjetljiva na klimatske promjene

Znanost 26. velj 202014:23 > 14:32
Ilustracija

Europske zemlje trebale bi investirati sredstva u pripremu svoje prometne infrastrukture na utjecaj klimatskih promjena te se suočiti s troškovima popravka vrijednima i stotine milijuna dolara, izvijestila je UN-ova regionalna komisija, ističući da je riječ o prvoj studiji ovog tipa.

Rezultati istraživanja objavljeni u utorak, koje je u četverogodišnjem razdoblju provela skupina stručnjaka Gospodarske komisije UN-a za Europu (UNECE), upućuju na to da bi opstanak dijelova europske infrastrukture mogao ovisiti o utjecaju klimatskih promjena.

UNECE broji 56 država članica, no studija je većinom usredotočena na kontinentalnu Europu. Ispituje se na koji način ekstremni vremenski uvjeti, primjerice klizišta i poplave, utječu na stabilnost mostova ili na koji način globalni porast temperature može utjecati na poremećaj u željezničkom prometu zbog, primjerice širenja tračnica uslijed visokih temperatura.

“Prilagodbi prometne infrastrukture na klimatske promjene dosad se pridavalo vrlo malo pozornosti i upravo to bismo ovom studijom željeli izmijeniti”, kazao je glasnogovornik UNECE-a Jean Rodriguez, kazavši kako je izvješće objavljeno na 199 stranica pod nazivom “Prilagodba međunarodne prometne mreže na klimatske promjene”.

VEZANE VIJESTI

Upitan o projekcijama troškova u slučaju većih šteta, odgovorio je da se više ne radi od “tu i tamo nekoliko milijuna, već o stotinama milijuna dolara troška koji bi odlazili na razne popravke”.

Kazao je i da UNECE najugroženijima, kada su posrijedi klimatske promjene, smatra luke u Sjevernom moru te cestovnu i željezničku infrastrukturu zemalja Sredozemlja.

U izvješću za 2018. godinu stoji da bi do 2100. godine u opasnosti od velikih poplava moglo biti čak 60 posto pomorskih luka zemalja EU-a.

#related-news_0

“Veći dio prometne infrastrukture u regiji, kao i u većini zemalja svijeta izgrađen je i prilagođen klimi 20. stoljeća i nije prikladan za ekstremne vremenske događaje koje su stručnjaci predvidjeli. To je problem”, dodao je.

Kazao je i da mnoge države odavno nisu dovoljno uložile u održavanje prometne infrastrukture, što predstavlja dodatnu opasnost.

U izvješću UNECE-a, među ostalim se ispituje mogućnost izlijevanja rijeke Rajne iz korita u blizini njemačkoga grada Oberwesea godine 2030. godine i utjecaj poplave na prometnice, autoceste, na plovne puteve, potom na prijevoz ugljena željeza i nafte te njezin utjecaj na željeznički promet.

Dio prometa mogao bi se s riječnih puteva prebaciti na željeznički, no nedovoljno je kapaciteta, a dodatni bi troškovi svakodnevno iznosili oko 2,5 milijuna eura, navodi se u studiji.

Jedan od potencijalnih ishoda studije je revizija tehničkih potreba, kada je posrijedi izgradnja infrastrukture. UNECE se nada da će proširiti istraživanja i u njih uključiti još zemalja.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.