Nova studija: Koronavirus bi mogao zaraziti i velik broj sisavaca

Znanost 12. lis 202015:23 > 15:29
Unsplash (ilustracija)

Novo je istraživanje pokazalo da bi SARS-CoV-2, virus koji uzrokuje covid-19, teoretski mogao zaraziti velik broj sisavaca. Istraživanje, objavljeno u časopisu Scientific Reports, identificira važne životinjske vrste koje bi trebale biti u središtu budućih promatranja u stvarnom svijetu.

Infekcija kod životinja

Razvoj cjepiva presudan je za znanstvene napore u smanjenju učinaka pandemije covida-19. Pod pretpostavkom da se učinkovito cjepivo može razviti i učiniti široko dostupnim značajnom broju ljudi širom svijeta, to bi smanjilo stopu zaraze i omogućilo državama da opuste mjere uvedene zbog koronavirusa.

Međutim, iako su nesumnjivo presudan dio slagalice, ljudi nisu jedina vrsta pogođena virusom SARS-CoV-2. Još uvijek je nepoznato koje su vrste životinja osjetljive, koliko su osjetljive i koliko je vjerojatno da će prenijeti virus.

VEZANE VIJESTI

Ovo je važno pitanje jer ako virus može zaraziti i životinje, primjerice kućne ljubimce ili stoku, potrebno je otkriti mogu li ljudi prenijeti virus životinjama i obratno.

Već postoje izvješća o infekcijama domaćih mačaka, kao i lavova i tigrova. U međuvremenu, laboratorijska ispitivanja životinjskih stanica sugeriraju da bi širok raspon životinja mogao biti domaćin virusa.

Boljim razumijevanjem životinja koje su osjetljive na virus, mogu se uspostaviti higijenski postupci kako bi se smanjili rizici prijenosa na ljude, kao i šteta na stoci i drugim životinjama.

Računalno modeliranje

Kako bi se odredilo koje vrste mogu biti podložne virusu i stoga bi trebale biti u središtu budućeg istraživanja, istraživači koji stoje iza ovog istraživanja razvili su sustav računalnog modeliranja.

SARS-CoV-2 inficira stanicu domaćina vezanjem na ACE2 proteine. Kao i proteini ACE2, transmembranska serinska proteaza TMPRSS2 presudna je za sposobnost virusa da zarazi stanicu domaćina.

#related-news_0

Koristeći sofisticirane računalne modele koji se oslanjaju na različite podatke, istraživači su identificirali životinjske vrste koje bi mogle biti podložnije virusu.

“Za razliku od laboratorijskih eksperimenata, računalne analize koje smo osmislili mogu se izvoditi automatski i brzo. Stoga bi se ove metode mogle lako primijeniti na buduće epidemije virusa koji su, nažalost, sve češći zbog ljudskog zadiranja u prirodna staništa”, pojasnio je Su Datt Lam, jedan od autora studije student doktorskog studija na Fakultetu za strukturnu i molekularnu biologiju Sveučilišta u Londonu (UCL) i Nacionalnog sveučilišta u Maleziji.

Širok spektar životinjskih vrsta

Istraživači su otkrili da bi se širok spektar kralješnjaka mogao zaraziti virusom SARS-CoV-2. Istraživači su ukupno pronašli dokaze da 26 životinjskih vrsta koje redovito dolaze u kontakt s ljudima može biti podložno infekciji virusom SARS-CoV-2.

Otkrili su da će proces vezivanja između virusa i proteina ACE2 domaćina kod ovaca i velikih majmuna vjerojatno biti jednako snažan kao i kod ljudi. Ovce su posebno zabrinjavajuće s obzirom na njihovu rasprostranjenost u poljoprivredi u mnogim dijelovima svijeta. Studija je također otkrila da je malo vjerojatno da će većina riba, ptica i gmazova biti osjetljiva na virus.

#related-news_0

Ipak, istraživači ističu da njihovo istraživanje sa sigurnošću ne pokazuje da su te životinje podložne virusu. Umjesto toga, upućuje na znatnu vjerojatnost da je tako, što zahtijeva detaljnija istraživanja kako bi se potvrdili ti nalazi.

“Životinje bi također mogle djelovati kao rezervoari virusa, s mogućnošću ponovne zaraze ljudi kasnije, kao što je dokumentirano na farmama kuna”, navela je glavna autorica studije ChristineOrengo.

Istraživači pozivaju na nove smjernice o praćenju i postupanju sa životinjama, ali također napominju da su potrebna i dodatna istraživanja kako bi se potvrdili njihovi nalazi, piše Medical News Today.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.