Warren: Političari trebaju građanima omogućiti mnogo više biciklizma

Klimatske promjene 10. stu 202121:48 > 12. stu 2021 12:00 0 komentara
N1

Naša meteorologinja i urednica emisije Klimatska budućnost Tea Blažević u Glasgowu je razgovarala s čelnicom Europskog saveza biciklista Jill Warren.

Na čelu ste Europskog saveza biciklista. Koja je vaša poruka na ovoj konferenciji?

Promičemo bicikl kao održivo i zdravo prijevozno sredstvo i biciklizam kao vid rekreacije. Ali konkretno glede COP26 – bicikli imaju golem potencijal u pogledu smanjenja emisija uzrokovanih prijevozom. Došli smo poslati tu poruku i uvjeriti lidere da ne polažu sve nade u elektrifikaciju motornih vozila. Bicikl je tehnologija stara 200 godina, električni bicikl je nešto noviji, ali ima veliku ulogu u smanjenju emisija.

Dakle, mislite da pregovarači i vlade više zagovaraju aute nego bicikle? Što mislite, zašto je tako?

Mislim da im je zagovaranje električnih vozila najpraktičnije rješenje jer sve ostaje isto, samo imamo električna vozila umjesto onih s motorom s unutarnjim izgaranjem.

No ovo što vi predlažete jeftinije je?

Mnogo je jeftinije. Bicikl je jeftino i učinkovito prijevozno sredstvo, a ima i mnogo drugih koristi za društvo osim što doprinosi smanjenju emisija.

Znači, kažete da auti ne mogu prestići bicikle i romobile u gradskim središtima?

Neki se gradovi sve više prilagođavaju biciklistima i doprinose njihovoj sigurnosti. Osiguravaju odvojenu infrastrukturu…

Što je s infrastrukturom? Kakva je situacija u gradovima?

U prevelikom broju naših gradova biciklisti moraju dijeliti cestu s brzim, teškim vozilima, što je izuzetno opasno. Bicikl je mnogo sigurniji kad su brzine manje i kad imamo odvojenu i zaštićenu infrastrukturu.

U Hrvatskoj svakako moramo poraditi na infrastrukturi. Što za bicikliste očekujete od ove konferencije?

Očekujem da će političari prijeći s riječi na djela i omogućiti mnogo više biciklizma i pristup biciklima po cijelom svijetu. Ovo je superiornije rješenje kao jedna od opcija za mobilnost i treba biti prioritetno u odnosu na motorna vozila. Većina putovanja autom u europskim gradovima kraća su od pet kilometara, u tim bismo slučajevima aute vrlo lako mogli zamijeniti biciklom.

Što mislite o dosadašnjem tijeku konferencije u pogledu pregovora?

Postoji velika usredotočenost na elektrifikaciju motornih vozila, tu posebice govorim o prijevozu. Mislim da smo postigli da se naš glas čuje. Otvoreno pismo koje je u zadnjih tjedan dana potpisalo više od 250 organizacija ljudima je svakako privuklo pozornost, ali sada trebaju uslijediti konkretne aktivnosti.

Sva događanja i intervjue sa summita COP26 možete pronaći ovdje.

Cijelu specijalnu emisiju Klimatske budućnosti iz Glasgowa možete pogledati OVDJE.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter Facebook | Instagram.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!