Facebook je odlučio pooštriti politička pravila oglašavanja i povećati alate za suzbijanje izbornog uplitanja u Indiji, Nigeriji, Ukrajini i Europskoj uniji u kojima se očekuju važni izbori u sljedećih nekoliko mjeseci.
Kao najutjecajnija društvena mreža u gotovo svakoj većoj zemlji, Facebook je od 2016. sredstvo političara i njihovih protivnika u širenju lažnih vijesti i druge propagande. Kupnjom Facebook oglasa takav materijal se može proširiti na ciljanu publiku, ali i takav utjecaj može narušiti izborna pravila.
Pod pritiskom vlasti diljem svijeta, Facebook je prošle godine uveo nekoliko inicijativa za povećanje nadzora nad političkim oglasima.
Počevši od srijede u Nigeriji će samo oglašivači smješteni u toj zemlji imati pravo na izborne oglase, što je politika primijenjena i za vrijeme irskog referenduma u svibnju prošle godine. Jednak pristup stupit će na snagu u veljači u Ukrajini. U Nigeriji se predsjednički izbori održavaju 16. veljače, a u Ukrajini 31. ožujka.
U Indiji u kojoj se na proljeće bira novi saziv parlamenta, Facebook će već sljedeći mjesec početi objavljivati izborne oglase u internetskoj knjižnici, rekao je Rob Leathern, direktor za upravljanje proizvodima u tvrtki. “Učimo od svake zemlje”, rekao je Leathern. “Znamo da nećemo biti savršeni, ali naš je cilj poboljšavati se”.
U Facebooku vjeruju da je zadržavanje oglasa u arhivi sedam godina ključan dio borbe protiv izbornih uplitanja, dodao je Leathern. Knjižnica će sličiti arhivima koje su prošle godine postavili u SAD-u, Brazilu i Velikoj Britaniji.
Novootkrivenoj transparentnosti zapljeskali su dužnosnici i skupine odgovorne za kampanju, ali su također kritizirali Facebook zbog toga što je oglašivačima u SAD-u omogućio zamagljivanje njihovih identiteta.
Europska unija treba dobiti verziju tog sustava autorizacije i transparentnosti uoči parlamentarnih izbora u svibnju, rekao je Leathern.
Australija, Indonezija, Izrael i Filipini nalaze se među državama koje će ove godine imati ključne izbore, ali iz Facebooka za njih još odmjeravaju i pronalaze pristupe.
Ostali Facebook timovi ostat će usredotočeni na prepoznavanje problematičnog političkog ponašanja koje nije povezano s oglasima.
Prošlog mjeseca su istraživači, koji su radili za Odbor američkog Senata, zaključili da je ruska agencija za istraživanje interneta koristila oglase na društvenim medijima i objavljivala na neautentičnim računima kako bi milijunima Amerikanaca promicala tadašnjeg predsjedničkog kandidata Donalda Trumpa. Rusija je odbacila optužbe.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows | i društvenih mreža Twitter|Facebook | Instagram