Srbija i Kina organizirat će prosincu u Beogradu summit 16 vođa zemalja središnje i istočne Europe, dogovorili su kineski i srbijanski premijer Li Keqiang i Aleksandar Vučić, objavila je u srijedu Radio-televizija Srbije (RTS).vuč
Osim što je suurganizator tog skupa, kineski će premijer tom prigodom s Vučićem i mađarskim kolegom Viktorom Orbanom potpisati i sporazum o gradnji super brze pruge Beograd-Budimpešta te otvoriti most preko Dunava između Zemuna i Borče na vojvođanskoj strani, koji grade kineske tvrtke.
Izvješćujući o trodnevnom posjetu Vučića Kini, RTS navodi da će dolazak Lija Keqianga u Srbiju biti prvi posjet kineskog premijera Beogradu poslije 30 godina.
Premijer Aleksandar Vučić kazao je u srijedu da je predstojeći summit u Beogradu “izuzetno važna i velika stvar za Srbiju” jer će to biti prvi put poslije 1986. godine da kineski premijer dolazi u Beograd.
“Dolazi još 16 premijera zemalja središnje i istočne Europe. Takvog skupa na teritoriju Republike Srbije nije bilo najmanje 35 godina”, istaknuo je Vučić u izjavi za RTS.
Kinezi će graditi brz prugu Beograd-Budimpešta
Vučić i Li Keqiang sastali su se u Tianjinu, gdje sudjeluju na Svjetskom gospodarskom forumu, a srbijanski premijer razgovarao je i s predstavnicima više velikih kineskih tvrtki o mogućnostima ulaganja u Srbiju, poglavito o gradnji pruge Budimpešta-Beograd.
Kako navodi RTS, China Railway Construction Corporation (CRCC) spremna je za tri godine izgraditi brzu prugu Beograd-Budimpešta, a osim infrastrukture, kineske tvrtke zainteresirane su i za ulaganja u energetski sektor i telekomunikacije.
Vučić je posjet Kini počeo razgovorima s predstavnicima nekoliko kineskih tvrtki, strojarskih, građevinskih i telekomunikacijskih korporacija, među njima i s predstavnicima kompanije CRCC koja treba graditi prugu Beograd-Budimpešta izjavivši da o tome očekuje “dogovor s premijerom Lijem” te da će pruga biti građena po uzoru na brze pruge u Kini kojima vlakovi voze i do 300 kilometara na sat.
Vučić je u izjavi tijekom dvodnevnog posjeta istaknuo i da je kineskim partnerima ukazao na “dva ograničenja – da Srbija nema vremena za čekanje i da gradnja ne može trajati 10 godina”. Dodao je da su drugi problem državna jamstva te da je traženo više različitih koncepata – privatno-javno partnerstvo, koncesije i drugi načini kako da javni dug bude što manje opterećen.