U kojim je školskim predmetima najviše religijskog sadržaja

Vijesti 27. tra 201610:39 > 10:45
Ilustracija

Udruge za zaštitu prava ireligioznih osoba i promicanje ireligioznog poimanja svijeta "Protagora" napravila je analizu osnovnoškolskih udžbenika, čitanki i radnih bilježnica u pogledu zastupljenosti i uloge religijskih sadržaja.

Prezentacija će se održati u petak, 29. travnja u 11 sati u prostoru Tribine grada Zagreba na Kaptolu.

Projekt analizira zastupljenost religijskih sadržaja u izdanjima za osnovne škole, kao i posljedice koje religijska indoktrinacija djece ima i može imati na njihov svestrani dugoročni razvoj, odrastanje, formiranje njihovih ličnosti, kao i sveukupni razvoj društva, navodi se u pozivu.

Osim spomenutih, pitanja kojima su se bavili prilikom analize obrazovnih sadržaja su i:

– Kakva je sukladnost religijski orijentiranih sadržaja sa ciljevima i ishodima procesa edukacije prihvaćenim od nacionalnih i međunarodnih institucija?

– Koji su predmeti najugroženiji religijskom indoktrinacijom?

– Imaju li znanstvena postignuća uopće šansu protiv religijskih dogmi?

– Kršimo li ovakvim obrazovanjem ustavno proklamirane društvene vrednote?

– Što je sa svestranim razvijanjem sposobnosti učenika i stimuliranjem kritičkog mišljenja?

– Učimo li učenike što da misle, a ne kako se razmišlja?

– Potičemo li ovakvim obrazovnim sustavom diskriminaciju unutar njega i šire u društvu?

– Razaramo li kod djece samopoštovanja i poštovanja drugih, empatiju i toleranciju prema različitostima?

– Provodimo li u sklopu obrazovnog procesa zapravo shvaćanje o vlastitoj vrijednosti te mogućnost razvoja religijsko kondicioniranje?

Protagora u Hrvatskoj djeluje već deset godina i prikuplja pritužbe ireligioznih osoba na diskriminaciju te pokreće akcije s ciljem njihove zaštite.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook.