Udruge za zaštitu prava ireligioznih osoba i promicanje ireligioznog poimanja svijeta "Protagora" napravila je analizu osnovnoškolskih udžbenika, čitanki i radnih bilježnica u pogledu zastupljenosti i uloge religijskih sadržaja.
Prezentacija će se održati u petak, 29. travnja u 11 sati u prostoru Tribine grada Zagreba na Kaptolu.
Projekt analizira zastupljenost religijskih sadržaja u izdanjima za osnovne škole, kao i posljedice koje religijska indoktrinacija djece ima i može imati na njihov svestrani dugoročni razvoj, odrastanje, formiranje njihovih ličnosti, kao i sveukupni razvoj društva, navodi se u pozivu.
Osim spomenutih, pitanja kojima su se bavili prilikom analize obrazovnih sadržaja su i:
– Kakva je sukladnost religijski orijentiranih sadržaja sa ciljevima i ishodima procesa edukacije prihvaćenim od nacionalnih i međunarodnih institucija?
– Koji su predmeti najugroženiji religijskom indoktrinacijom?
– Imaju li znanstvena postignuća uopće šansu protiv religijskih dogmi?
– Kršimo li ovakvim obrazovanjem ustavno proklamirane društvene vrednote?
– Što je sa svestranim razvijanjem sposobnosti učenika i stimuliranjem kritičkog mišljenja?
– Učimo li učenike što da misle, a ne kako se razmišlja?
– Potičemo li ovakvim obrazovnim sustavom diskriminaciju unutar njega i šire u društvu?
– Razaramo li kod djece samopoštovanja i poštovanja drugih, empatiju i toleranciju prema različitostima?
– Provodimo li u sklopu obrazovnog procesa zapravo shvaćanje o vlastitoj vrijednosti te mogućnost razvoja religijsko kondicioniranje?
Protagora u Hrvatskoj djeluje već deset godina i prikuplja pritužbe ireligioznih osoba na diskriminaciju te pokreće akcije s ciljem njihove zaštite.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook.