ACI d.d. je objavio da planirana i najavljivana svečanost otvaranja nove ACI marine Veljko Barbieri u Slanom neće biti održana 01.srpnja na dan ACI-ja iako je marina u potpunosti dovršena i spremna za početak rada.
”Razlog otkazivanju svečanog otvaranja stoji u činjenici da Upravni odjel za prostorno uređenje i gradnju Dubrovačko-neretvanske županije uvjetuje ACI-ju izdavanje uporabne dozvole izgradnjom priključka na postojeću prometnicu dok Općina Dubrovačko primorje ne dozvoljava radove na priključku na postojeću prometnicu dok se ne potpiše Sporazum kojim se ACI obvezuje izgraditi novu pristupnu cestu u iznosu od 2,7 milijuna kuna”, priopćili su iz ACI-ja.
Ostatak priopćenja prenosimo u cijelosti:
Potrebno je napomenuti da niti traženi priključak na prometnicu niti pristupna cesta nisu u obuhvatu koncesijskog područja marine te da ACI nema obvezu izgradnje pristupne ceste niti temeljem Ugovora o koncesiji niti temeljem građevinske dozvole.
Iako je izgradnja marine dovršena i planirano otvorenje dugo najavljivano, ovakvim postupanjem Općine Dubrovačko primorje pred sam kraj tehničkog pregleda ACI se našao u situaciji ucjene jer bez uporabne dozvole (koja se uvjetuje potpisivanjem protuzakonitog ugovora) ACI d.d. ne može novu marinu otvoriti i pustiti je u promet. Štoviše, potpisom navedenog ugovora s Općinom Dubrovačko primorje obje bi strane prekršile zakon.
Važno je napomenuti da je ACI d.d. prije i tijekom izgradnje marine bio otvoren za suradnju po pitanju pristupne ceste, ponudio i ugovorio sufinanciranje projektne dokumentacije za navedenu cestu te učinio sve što je u zakonskim okvirima vezano uz takvu infrastrukturu moguće učiniti.
Suprotno pričama koje se plasiraju u javnost, ACI nije nikada potpisao ugovor kojim bi se obvezao izgraditi cestu. S druge strane, ACI je s ciljem da pomogne Općini potpisao ugovor o financiranju projektne dokumentacije za pristupnu cestu. Nažalost, zbog neispunjavanja obveza i kršenja bitnih odredbi ugovora od strane projektanta taj ugovor je raskinut. Neovisno o tome ACI je bio spreman platiti potrebnu projektnu dokumentaciju u cilju mirnog riješena.
Dodatno, Izvođač radova odmah je u početku radova na izgradnji marine sklopio Ugovor s Općinom Dubrovačko primorje kojim se obvezao sanirati sva oštećenja nastala na pristupnoj cesti te Općini dao i polog kao garanciju sanacije.
Nažalost, Općina Dubrovačko primorje zanemaruje tu činjenicu i inzistira na potpisivanju ugovora o izgradnji nove pristupne ceste unatoč činjenici koju su i sami potvrdili na sastanku u svibnju da sukladno zakonskoj regulativi jedino Općina dubrovačko primorje može biti investitor za zahvat prometnice.
Važno je napomenuti i da je već 2013. godine plaćen komunalni doprinos Općini Dubrovačko Primorje u iznosu 486.716,34 kn za izgradnju objekata i uređaja komunalne infrastrukture u Slanom (građenje javnih površina i nerazvrstanih cesta i građenje javne rasvjete) te da je ACI izgradio i crpnu stanicu za korištenje i ACI-ju ali i cijelom mjestu Slano.
Nažalost, protupravno i nezakonito postupanje Općine Dubrovačko primorje prouzročiti će i ACI-ju i hrvatskom turizmu a i mjestu Slano nemjerljivu štetu. Neovisno o gubitku prihoda ACI-ja koji je mjerljiv, jer je više od 40 nautičara, vlasnika brodova već rezerviralo vez u novoj ACI marini „Veljko Barbieri“ u Slanom a tijekom otvaranja marine očekivao se i značajan broj nautičara u tranzitu, zbog navedenog postupanja Općine Dubrovačko primorje nastat će neprocjenjiva šteta hrvatskom nautičkom turizmu a posebno ionako lošem imiđu investicijske klime u Hrvatskoj. Naime, ACI je u proteklih godinu dana na stranim tržištima provodio snažnu promociju investicije izgradnje nove marine kao i samog mjesta Slano koje turistima nautičarima apsolutno nije bilo poznato. Koristeći najsuvremenije komunikacijske kanale, informacije o tijeku radova te posljednjih mjeseci konačno i informacije o otvaranju nove marine kontinuirano su objavljivane u stranim medijima. Realiziran je velik broj reportaža o marini i mjestu Slano u najeminentnijim europskim nautičkim magazinima a značajan broj nautičara koji svakodnevno šalju upite za tranzitni vez u novoj marini u Slanom potvrda su uspješne kampanje. Nažalost, svi strani novinari koji su pratili gradnju marine i najavili dolazak na otvaranje sada će izvijestiti o još jednom „hrvatskom slučaju“ a nautičari u tranzitu koji potaknuti snažnom promocijom pokušaju doći upoznati novu destinaciju bit će odbijeni uz molbu da u sred sezone pokušaju naći vez u nekoj drugoj marini. Teško je povjerovati da bi ih moglo zanimati objašnjenje koje Hrvatska može ponuditi.
Načelnik općine Dubrovačko primorje: Napravili smo sve što smo trebali
Načelnik općine Dubrovačko primorje Nikola Knežić kaže pak ACI-jevo financiranje pristupne ceste nikada nije bilo upitno, a da je problematizacija tog dijela projekta počela prije deset do 15 dana.
“Mi smo napravili sve što smo po zakonu trebali, a od njih se očekuje ispunjavanje dogovora koje smo imali, a kojima je svjedočilo najmanje 50 ljudi. Oni su deset do 15 dana prije otvaranja marine rekli da to ipak ne bi financirali. Imaju problem s uporabnom dozvolom za koji nas krive, a nemamo nikakve veze s time”, kaže Knežić.
Napominje kako se ACI u Slanome mora vezati na postojeću cestu preko općinskih čestica, a Općinsko vijeće na to nije dalo suglasnost upravo zbog ACI-jevog odbijanja sufinanciranja pristupne ceste.
“S obzirom na sve ranije dogovore, Općinsko vijeće je zauzelo stav da ACI mora, najmanje u omjeru 70:30, sufinancirati pristupnu cestu. Oni su ti koji imaju parking od stotinu mjesta, a svojim dvogodišnjim građenjem marine su postojeću cestu razlomili. Na tu cestu se žele spojiti kako bi izbjegli sve ostale obaveze”, rekao je Knežić.
Napomenuo je kako Općina ne traži da ACI napravi cestu odmah, nego da se ugovorom obveže na njezinu izgradnju po fazama, sukladno dinamici dobivanja građevinskih dozvola. Dodaje kako je ACI prihvatio takvo rješenje na sastancima s Općinom, ali da izbjegava potpisati ugovor.
“Kad dođe do pisanog formaliziranja dogovora, oni kažu da ih reketarimo. Ako to misle, neka poduzmu pravne korake. Postoji sud koji može to odrediti”, kaže Knežić te dodaje da je vrijednost ceste dva posto od ukupne investicije.
Investicija gradnje nove, 22. po redu ACI marine „Veljko Barbieri“ u Slanom vrijedna je 60 milijuna kuna a ACI je ovom marinom na nautičku kartu svijeta ucrtao destinaciju koja je do sada bila apsolutno nepoznata nautičkom svijetu.