
Gost Novog dana bio je primorsko-goranski župan, SDP-ov Zlatko Komadina koji je govorio o nadolazećim izborima, političkoj situaciji te važnim projektima u županiji.
Pripremate se za izbore 11. rujna. Jeste li upoznati s izbornim listama?
Odnosi u koaliciji su dogovoreni, no ne i sama imena. Pretpostavljaju se, ali Glavni odbor se mora sastati i utvrditi liste. Ne bojim se da neće biti dovoljno interesa. Inače naša županija ima dovoljno kandidata. Samo od gradonačelnika i župana složimo listu, ali stav je stranke da će se ponoviti lista od prošli put.
Načelno, župani ne idu prema Saboru, a vi imate te ambicije.
To je stvar predstavljanja SDP-a. Kako sam godinama župan i vodim stranku tako sam se ponudio biti na listi, ali logika je da predstavljam listu – no to nije stav stranke. Moja stranka vjeruje u moju pobjedu na narednim regionalnim izborima. Ja vjerujem u volju građana, a ovo je stvar toga da želim pomoći stranci.
Neki župani će ipak biti na listama…
HNS drugačije gleda na stvari. Manja je stranka i sve ljude koristi u izbornoj utakmici. Ako ostanu, župani moraju zamrznuti mandat i predati ga kolegama.
Po čemu se ova kampanja razlikuje od prethodne?
Akteri su politički gledano isti, a odnosi snaga su također slični. Mi smo obavili izborne konvencije, ali mi smo pokazali demokratski iskorak, malko zahvaljujući i meni. Oni to moraju dokazati, tu vrstu demokratičnosti nemaju. U ovim vremenima nisu se htjeli dijeliti na desni pol i i ljeviji koji bi predvodio Plenković. Zato su organizirali da ostane jedini kandidat.
Novost je Plenković koji, ako dobro iskoristi to što je nov, mogao bi podići rejting stranke.
Jedni će lijepiti priču da je glas za Most – glas za HDZ, a gospoda iz Mosta će reći da neće ni za Milanovića ni Plenkovića.
Koalicije imaju smisla za male stranke da ne propadnu, a za velike da osvoje većinu nakon izrečenog stava građana. No, već se duže događa da ako skupite sve lijevo i sve desno, to nije dovoljno za stabilnu većinu.
Zanimljiva je stvar da je Petrov govorio da bi mogli s SDP-om ako se promijeni Milanovića?
Petrov bi morao malo manje pričati. Nije pristojno govoriti o drugim strankama. On ima pravo ne ići ni s kim, ali onda ne moraš ni ići na izbore. Namjera je Narodne koalicije dobiti izbore u prvom krugu. Računa se i na glasove nacionalnih manjina.
Most je konzervativna stranka i oni su kao pojedinci konzervativniji.
Ovih dana se pojavila informacija da je Milanović ispitan kod USKOK-a.
Prije svega, svatko odgovara za svoje postupke. No, kad je takav tajming meni to miriši na prljavu kampanju. To govori da naše službe nisu službe jer curi sve i svuda. Sad se pere taj prljavi veš. Bit će toga još sa svih stana.
Troškovi cateringa tehničkog premijera Oreškovića i bivšeg premijera Zorana Milanovića… Je li to jedna loša poruka u javnosti čak i ako državni službenici na to imaju pravo?
Ne morate naručivati jastoge, škampe i kavijare.
Radi se o tome da je štićenu osobu lakše štititi u zatvorenom prostoru. A ovi troškovi koji se sada vade… Ja znam da meni takav trošak ne mogu izvaditi jer ga nemam.
Koji su trenutačno najveći projekti u Primorsko-goranskoj županiji?
Jedan je dio državne priče i ulaganja nacionalnih sredstava. Povukli smo preko milijardu kuna u projekte koji su od nacionalne važnosti. U najvećoj mjeri je to naše sveučilište, a tu je 200 milijuna kuna za studentski kampus. Mi smo kao županija povukli 200 milijuna za Centar gospodarenja otpadom. Tu je još niz manjih projekata, ali imate i prometne fondove iz kojih se financira pruga prema Zagrebu. Ima regionalne suradnje sa Slovenijom i Italijom. Tu je bilo 12 projekata u zadnje 2 godine.
Što se trenutačno događa s Centrom za gospodarenje otpadom?
Objekt gotov, završen i pod ključem. Gubi Rijeka, gubi općina, a naše minstarstvo ne izdaje dozvole jer rigidno tumači zakon. Ova vlada i ministar mogu izdati uporabnu dozvolu. Tumači se rigidno katastar. Dobili smo građevinsku dozvolu i sad kad je gotovo ne može se otvoriti zbog čestica zemljišta, a moglo se graditi. Država je osigurala novac iz Europe, investitor je minstarstvo, katastar je pod državom… Ispada da država blokira državu.
Što je s kontejnerskim terminalom u Rijeci?
Predugo i presporo. Prometni pravac je cijela infrastruktura, a to je željeznica i ceste. Vlasnik tereta gleda da mu je jeftinije doći od točke A do točke B. Neće ići ovdje ako nije riješena špedicija, vlakovi, cijene. Imamo zemljopisnu prednost, ali treba se riješiti cijela priča. Postoji dovoljno tereta da bi se mogao privući u sjevernojadranske luke u odnosu na zapadnoeuropske. Luci treba daleko više prostora nego sad.
Rijeka ne samo da je prometno čvorište nego je i energetsko. LNG terminal se mora dogoditi.
Kako napreduje projekt povezivanja žičarom vrha Učke s morem?
Radi se o projektu od 20 milijuna eura. Nama nedostaje atrakcija za turizam. Naša liburnijska rivijera zahtjeva atrakciju, a nema bližeg vrha moru od Učke. S jedne strane Istra s druge Kvarner. Vjerujem da ćemo se provozati za 5 godina.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.