Iako u Ministarstvu prometa nisu htjeli potvrditi koliko je neobvezujućih ponuda za monetizaciju autocesta stiglo u javnost su nakon isteka roka iscurile informacije da su ponude predali Goldman Sachs, Macquarie i Strabag. No sada su iscurili još neki detalji.
“Ponavljam, ukupan broj ponuđača ne smije se znati, koliko ih je”, rekao je ranije ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić.
Ipak, iako stvarne ponude nisu poznate, sva tri koncesionara dala su jamstvo od dvije i pol milijarde eura. Odluka o koncesionaru trebala bi biti donesena sljedeće godine.
Tri ponuđača navodno su dala i tri različite ponude o roku trajanja koncesije. Tako Macquarie traži koncesiju na 30 godina. Goldman Sachs na 40, a Strabag na 50 godina.
Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić više je puta izjavljivao da će Vlada od monetizacije odustati jedino ako ponude ne budu zadovoljavajuće. Također i da će, ne uspije li monetizacija, Vlada morati dići cijenu goriva za oko 40 lipa.
“Vi znate da mi zakon o javnoj nabavi i ekonomska logika ne dopušta komentiranje. Ja sam zadovoljan ponudama. Više će se znati do ljeta. Bilo kakav komentar može dovesti do poništenja natječaja. Ukupni broj bidera ne smije se znati.”, komentirao je ministar Siniša Hajdaš Dončić.
Podsjećamo, predstavnici inicijative “Ne damo naše autoceste”, koja se protivi Vladinom prijedlogu monetizacije, predali su prošlog mjeseca predsjedniku Sabora Josipu Leki više od 530 tisuća prikupljenih potpisa za raspisivanje referenduma protiv davanja autocesta u koncesiju.