Ako ste već u niskom startu za sezonske popuste, sigurno ste informirani da je danas i u Hrvatskoj tzv. Crni petak - inačica američkog tradicionalnog Black Fridaya. Veliki dio prodaje seli se na online kanale, potrošačima su na raspolaganju silne aplikacije s ponudama i popustima.
Hrvatska udruga banaka upozorila je da je na društvenim mrežama primjećen veći broj broj lažnih oglasa s velikim popustima i pozvala kupce na oprez.
Gost Novog dana bio je Igor Vujović, predsjednik Društva za zaštitu potrošača.
Vezano za prevare, pa i one na internetu, Vujović kaže da se one najčešće mogu dokazati angažiranjem nadležnih institucija, a da se na to ne gubi vrijeme, savjetuje, najbolje se zaštititi tako da se dobro prate informacije o stranicama koje nude online prodaju i forume.
“Ako je trgovac loš, to se vrlo brzo sazna na forumima”, kaže Vujović.
Inačica američkog tradicionalnog Black Fridaya stigla je u Hrvatsku, no, upozorava Vujović, rasprodaje nisu nimalo slične onima u Americi. Popusti koje danas nude domaći trgovci, kaže, puno se ne razlikuju od sniženja na koje smo navikli.
“Trgovci se služe istim trikovima da se prije samog sniženja dignu cijene i onda ih spuste. To mogu potrošači primijetiti ako planski kupuju i ako vode evidenciju cijena”, kaže Vujović.
Problem je, upozorava, što kupci u Hrvatskoj nisu dobro informirani o njihovim pravima. Ističe da Zakon o zaštiti potrošača daje jednak omjer prava potrošaču i trgovcu, ali mi to u praksi nikako ne dostižemo.
“Jako slabo su potrošači informirani, pa ne zanju da je rok za reklamaciju 6 mjeseci kod svih proizvoda, a ne kako se priča 8 dana. Trgovci to poštuju i svi znaju za tih šest mjeseci, ali vam to oni neće reći”, kaže Vujović ističući da kupac mora pisanim putem podnijeti reklamaciju i žaliti se da je proizvod neispravan, a da je teret dokaza na trgovcu koji mora platiti vještačenje.