Bivši voditelj Ekspertne radne skupine za provedbu Cjelovite kurikularne reforme Boris Jokić reagirao je na izjavu Znanstvenoga vijeća za obrazovanje i školstvo Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti pod nazivom "Rodna ideologija u Istanbulskoj konvenciji neprihvatljiva za odgojno-obrazovni sustav".
Jokićevo priopćenje prenosimo u cijelosti.
“Kako bi osobe koje djeluju u javnom prostoru, a naročito one iz akademske zajednice, trebale biti vođene visokim moralnim i etičkim načelima, pozivam predsjednika Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti Akademika Zvonka Kusića da se javno i nedvosmisleno ogradi od iznesenih neistina i kleveta vezanih uz Cjelovitu kurikularnu reformu u izjavi Znanstvenoga vijeća za obrazovanje i školstvo Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti pod nazivom ‘Rodna ideologija u Istanbulskoj konvenciji neprihvatljiva za odgojno-obrazovni sustav’.
U izjavi se, između ostaloga, navodi sljedeće:
‘…ipak, s obzirom na to da bi ratificiranje Istanbulske konvencije – uključujući i elemente rodne ideologije u njoj – snagom međunarodnoga pravnoga dokumenta nametnulo i uvođenje rodne ideologije u obrazovne sadržaje u Hrvatskoj – osobito ako se uvedu međupredmetni sadržaji kako ih prijedlog kurikulne reforme predviđa – Znanstveno vijeće za obrazovanje i školstvo HAZU na sjednici održanoj 11. prosinca 2017., potaknuto i kontroverzama u javnosti, raspravljalo je o implikacijama mogućega ratificiranja Konvencije u Republici Hrvatskoj te je o tome odlučilo poslati ovu izjavu Predsjednici Republike Hrvatske, predsjedniku Hrvatskoga sabora i saborskim zastupnicima, predsjedniku Vlade Republike Hrvatske i cjelokupnoj hrvatskoj javnosti.’
Izjava da se uvođenjem kurikuluma međupredmetnih tema nameće i uvodi određena ideologija u potpunosti je neistinita i nedostojna Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti. Dokumenti Cjelovite kurikularne reforme izrađeni su na temelju znanstvenih spoznaja te ne nameću niti uvode određene ideologije. Premda je već godinama dio hrvatskog zakonodavnog okvira i sustava znanosti Republike Hrvatske, pojam ‘rod’ ne spominje se niti u jednom kurikulumu međupredmetne teme izrađene u okviru Cjelovite kurikularne reforme. Jedan od osnovnih ciljeva ovog dijela izjave je opetovano obezvrjeđivanje rada stotina nastavnika i znanstvenika koji su svoju stručnost posvetili promjenama hrvatskog sustava odgoja i obrazovanja.
Pozivam i ministricu znanosti i obrazovanja prof.dr.sc. Blaženku Divjak da se zauzme za rad svih onih koji su tijekom godina radili na izradi Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije i Cjelovite kurikularne reforme.
Reagirati na neistine i klevete dužnost je svakoga od nas.”